پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : 19637
معاون راهبردی دبیر شورای عالی امنیت ملی:

مدیریت اسلامی می‌تواند حقوق انسان‌ها را تضمین کند

قم نيوز : قم نيوز: معاون راهبردی دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مسلمانان تاثیرگذار بر تمدن بشری هستند، اسلام با نگاهی سعادت‌محور به انسان می‌نگرد و بر همین اساس تنها مدیریت اسلامی می تواند حقوق انسان ها را تضمین کند.
مدیریت اسلامی می‌تواند حقوق انسان‌ها را تضمین کند
به گزارش قم نيوز، علی حسینی تاش در همایش رابطه مدیریت با علوم اسلامی که در تالار همایش‌های موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه نوع مدیریت نشان دهنده ماهیت آن مدیریت است، اظهار کرد: برای بیان رابطه مفهومی میان مدیریت و علوم اسلامی باید ماهیت آن تعریف شود.

معاون راهبردی دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه علوم باید در خدمت اسلامی شدن جامعه باشد، افزود: علوم اسلامی مجموعه از علوم و دانش‌ها است که باید مدیریت را به عنوان امری جهان‌شمول در نظر بگیریم.

وی به رابطه میان ولایت و مدیریت اسلامی اشاره کرد و گفت: ولایت متوجه تناسب و مدیریت معطوف به پیامد‌ها است بر این اساس مدیریت مامور به نتیجه است.

حسینی تاش با اشاره به منطق به عمل آوردن تصریح کرد: ماهیت مدیریت مبتنی بر نگاهی به جهان است که انسان دنیای خودش را می‌سازد که آدمی می‌تواند به مقاصد خود جنبه عینی ببخشد.

معاون راهبردی دبیر شورای عالی امنیت ملی منطق کمیت را شرط امکان مدیریت عنوان نمود و بیان کرد: مدیریت یعنی ساختن آنچه مطلوب است که با توجه به سابقه تمدنی بسیاری از علوم، هیچ دانشی با علوم گذشته خود بی‌ ارتباط نیست.

وی با تاکید براینکه مدیریت اسلامی هم در ارتباط با مدیریت مسلمانان در دوره‌های گوناگون تاریخی است، گفت: نمی‌توان در یک جهان با منطق جهانی دیگر به بحث پرداخت یا با جهشی به جهان دیگر برسیم.

حسینی تاش با تاکید براینکه مسلمانان تاثیرگذار بر تمدن بشری هستند، عنوان کرد: اسلام با نگاهی سعادت‌محور به انسان می‌نگرد که بر اساس رویه موجود در جهان انسان سعادتمند نتیجه مدیریت کنونی نیست.

معاون راهبردی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه انسان مومن امری را به عنوان حقیقت مطلق می‌پذیرد، افزود: اگر هیچ انتقادی به مدیریت موجود در عرصه جهانی نداشته باشیم دچار تناقض می‌شویم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfevdy.w6d1magiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما