پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : 19655

عالمان دین باید با جریانات باطل مبارزه کنند

قم نيوز : قم نيوز: آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید شیعیان، گفت عالمان دین باید با حضور در اجتماع ، با جریانات باطل مقابله کند، چرا که اسلام با انزوا و گوشه گیری مخالف است
عالمان دین باید با جریانات باطل مبارزه کنند
به گزارش قم نيوز، این مرجع تقلید روز پنج شنبه یکم اسفند در اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‎المللی پژوهشی شیخ طوسی، در سالن همایش‎های مجتمع امام خمینی (ره)، امداد مسیر پیغمبر(ص) و امام صادق(ع) را رسالت اصلی حوزه دانست و گفت: تولید ثروت و توزیع آن از ویژگی‎های معارف اقتصادی اسلام است که باید با تببین ویژگی‎های اقتصاد اسلامی، به عنوان الگویی جامع به جهانیان معرفی شود.

وی افزود: معارف اسلامی در حوزه‎های علمیه باید طبقه بندی شود، زیرا اسلام دینی است که همه ابعاد گفتمانی خودرا به جهان عرضه کرده است و باید این کلام به شکل دقیق به دنیا عرضه شود.

این مرجع تقلید انزوا را از مهمترین آسیب‎های روحانیت دانست و گفت: عالمان دین باید با حضور در اجتماع، با جریانات باطل مقابله کند؛ یک عالم شیعی باید حقایق دینی را بیان کند چون در این حوزه تخصص و تبحر دارد.

نوری همدانی عنوان کرد: قلم سلاح روحانیون است که طلاب باید آن قدر مهارت داشته باشند که با قلم و نوشتن پاسخگوی شبهات باشند چرا که حکم اصلی اسلام آن است که علما نباید در جامعه ای که ظالم وجود دارد، سکوت کرده و حرکتی نداشته باشند.

وی با اشاره به مجاهدت‎های امام خمینی(ره) در این عرصه گفت: امام راحل، ولایت فقیه، مبارزه با استکبار جهانی، شناخت غده سرطانی رژیم صهیونیستی، اتحاد و گسترش فرهنگ جهاد، دفاع از مظلومان و ... را به عنوان شاخصه‎های نظام ولایی به دنیا معرفی کردند.

این مرجع تقلید بیان کرد: امام راحل همیشه بر لزوم تلاش علمی در کنار آمادگی جهادی تاکید داشتند و همین مسئله نیز رمز توفیق روحانیت در طول تاریخ بوده است.

نوری همدانی عنوان کرد: یکی از مهمترین ستم‎هایی که امروز بر مسلمانان و شیعیان روا داشته می‎شود، ظلمی است که حکومت بحرین و استکبار جهانی بر علیه مردم بی دفاع آن رواداشته است؛ باید در مقابل این ستم‎ها ایستاد و دنیا را از ظلم و ستم عاری ساخت.

وی در پایان بر لزوم حمایت از جریان‎های ضد تکفیری گری در جهان اسلام تاکید کرد.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdcftvdy.w6d1tagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما