قم نيوز : قم نيوز:‌مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ایجاد رقابت‌های ناسالم بین هیئت‌های مذهبی را زائیده وسوسه‌های شیطانی و فکر شوم دشمنان برای تضعیف روحیه همدلی و انسجام این تشکل‌ها دانست.
رقابت‌های ناسالم هیئت‌های مذهبی زائیده فکر شوم دشمنان است
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در اولین جلسه برنامه‌ریزی شورای جدید هیئت‌های مذهبی استان قم که پیش از ظهر شنبه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، فراهم شدن زمینه خدمت به فرهنگ اهل بیت(ع) را توفیق بزرگی برای اعضای شورای هیئت‌های مذهبی استان دانست و گفت: آنچه که در مکتب شیعه در جریان است، نمونه آن در هیچ دینی از ادیان الهی و هیچ فرقه‌ای از فرقه‌های ادیان الهی پیدا نمی‌شود و آن نسبت پیداکردن ما با کسانی است که برگزیدگان خداوند هستند.

وی تصریح کرد: هر کس با نیت خالص و اعتقاد راسخ به این مکتب نورانی ورود پیدا کرد اهل نجات خواهد بود. وجود مبارک امامان معصوم(ع) خلیفه و حجت و نماینده خداوند بر روی زمین هستند.

حجت‌الاسلام اسکندری، شکل گیری حکومت و نظام اسلامی، داشتن رهبری هوشمند و فقیه جامع الشرایط و نیز همراهی مردم آگاه و همیشه در صحنه را از امتیازات منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و افزود: شکر عملی این نعمت‌های الهی این است که آستین‌های خدمت به فرهنگ اهل بیت(ع) و مردم را بالا بزنیم.

تشریح سیاستهای کلان، راهبردها و برنامه‌های هیئت‌های مذهبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه، سیاست‌های کلان، راهبردها و برنامه‌های مورد نظر سازمان تبلیغات اسلامی را برای اعضای شورای هیئت‌های مذهبی استان تشریح کرد.

وی در توضیح سیاست‌های کلان سازمانی اظهار کرد: خط مشی اصلی و حرکت شورای هیئت‌های مذهبی استان باید در مسیری باشد که خداوند سبحان به وسیله پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) برای ما ترسیم کرده است.
حجت‌الاسلام اسکندری گفت: اگر بخواهیم این خط مشی محوری را رعایت کنیم و از مسیر اصلی خارج نشویم، باید با علما و صاحبنظران دین ارتباط داشته باشیم.

وی حرکت در مسیر آرمان‌ها و ارزش‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی را دومین سیاست محوری شورای هیئت‌های مذهبی برشمرد و افزود: ما وظیفه داریم از شجره طیبه‌ای که به برکت خون شهیدان و رشادت‌های امام راحل و علمای دین شکل گرفته حراست کنیم، بنابراین هیچ فعالیت و حرکتی نباید صورت بگیرد که مغایر با این آرمان‌ها و ارزش‌ها باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در تبیین سومین سیاست محوری هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی باید مبتنی بر ترویج فرهنگ ناب اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

حجت‌الاسلام اسکندری انسجام بخشی به هیئت‌های مذهبی را یکی از راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و یادآور شد: فلسفه ساماندهی هیئت‌های مذهبی و تشکیل شورای هیئت‌های مذهبی این است که از پراکندگی بین هیئت‌های مذهبی جلوگیری شود.

بگومگوهای غیرضروری به رسالت هیئت‌های مذهبی لطمه می‌زند

وی ایجاد رقابت‌های ناسالم بین هیئت‌های مذهبی را زائیده وسوسه‌های شیطانی و فکر شوم دشمنان برای تضعیف روحیه همدلی و انسجام این تشکل‌ها دانست و تاکید کرد: دشمن می‌خواهد هیئت‌های مذهبی سرگرم بگومگوهای غیرضروری و رقابت‌های ناسالم شوند تا نتوانند نقش اصلی خود را ایفا کنند.

وی از هیئت‌های مذهبی که سابقه فعالیت بیش از هزار ساله دارند به عنوان میراث ارزشمند و گرانبها یاد کرد که باید حفظ شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه نباید اجازه دهیم افرادی از این میراث گرانبها سوء استفاده کنند، گفت: این میراث متعلق به اهل بیت(ع) است و نباید به گونه‌ای سلیقه‌ای، جناحی و باندی عمل کنیم که این میراث لطمه ببیند.

حجت‌الاسلام اسکندری فراهم کردن زمینه رشد و تعالی هیئت‌های مذهبی را از وظایف شورای هیئت‌های مذهبی دانست و از همه دست اندرکاران هیئت‌های مذهبی استان خواست از طریق همفکری با اعضای شورای هیئت‌های مذهبی و ارائه پیشنهادات نوآورانه و جدید، در استحکام بخشی هیئت‌های مذهبی و تعمیق فرهنگ ناب اهل بیت(ع) مشارکت کنند.

پرهیز از رفتارهایی که منجر به اختلاف افکنی می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای حمایت مستمر و مقطعی از فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی، از اعضای شورای هیئت‌های مذهبی استان خواست متناسب با هر کدام از این عرصه‌ها، برنامه‌های پیشنهادی تدوین کرده و به هیئت‌های مذهبی اعلام کنند.

وی در پایان با اشاره به تلاش نظام سلطه و دشمنان اسلام برای اختلاف افکنی بین مسلمانان، از هیئت‌های مذهبی استان خواست از حرکت‌ها و رفتارهایی که منجر به بروز اختلافات می‌شود پرهیز کرده و نشر فرهنگ اهل بیت(ع) و اعتقادات شیعه را در اولویت قرار دهند.

در این جلسه که در آستانه ایام فاطمیه برگزار شد پیش بینی‌های لازم در مورد گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مورد بررسی قرار گرفت.
انتهاي پيام/126
https://qomnews.ir/vdcftedy.w6d1jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما