شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 19690
مشاور استاندار قم:

عدم مرزبندی جوامع اسلامی سبب نهادینه شدن فرهنگ غربی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مشاور استاندار قم گفت: متاسفانه در جامعه امروز به دلیل عدم مرزبندی اخلاق در جوامع شاهد اشاعه و نهادینه شدن فرهنگ غربی در جامعه اسلامی هستیم.
عدم مرزبندی جوامع اسلامی سبب نهادینه شدن فرهنگ غربی می‌شود
به گزارش قم نیوز، معصومه ظهیری در همایش خانواده و سبک اسلامی که در سالن همایشات دانشگاه فارابی برگزار شد با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی تنها مختص مسلمانان نمی‌شود اظهار کرد: با توجه به جایگاه که انسان در آن قرار دارد باید بر اساس اصول و قواعد درستی زندگی کند.

مشاور استاندار قم افزود: در دهه‌های اخیر در دنیای غرب شاهد جدایی برخی از حوزه‌ها شدیم که این امر نشان دهنده تغییر در جهان و نوسازی و ورود به دنیای مدرنیته که بر اساس بنیش و تفکر غرب جوامع انسانی نیازمند تغییر در تعاملات اجتماعی بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به عدم مرز بندی دنیای امروز عنوان کرد: متاسفانه در جامعه امروز به دلیل عدم مرزبندی اخلاق در جوامع شاهد اشاعه و نهادینه شدن فرهنگ غربی در جامعه اسلامی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد بر این باورند که شیوه‌ها و اصول زندگی در جوامع باید تغییر کند که متاسفانه جوامع اسلامی مورد تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان اسلام قرار می‌گیرند و از همین رو چشم اندازی را که جوامع در نظر گرفته‌اند دیگر عملی نمی‌شود.

ظهیری با اشاره به سبک زندگی اسلامی در جوامع اسلامی عنوان کرد: زمانی که در جوامع اسلامی سخن از سبک زندگی دینی می‌شود باید از ورود سبک‌های زندگی جوامع غرب به دنیای اسلم جلوگیری کرد زیرا که در بسیاری از مواقع مورد تهاجم فرهنگی جامعه غرب قرار می‌گیریم.

مشاور استاندار قم تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) نخستین فردی بود که مردم را با سبک زندگی اسلامی آشنا و شیوه صحیح زندگی را به مردم آموخت و جایگاه والا انسان‌ها را به آن‌ها نشان داد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به تفرقه افکنی میان جوامع عنوان کرد: زمانی که در جوامع میان عزت و جایگاه بشریت فاصله بیفتند شاهد تفرقه افکنی در جوامع می‌شویم و آرمان و از سوی دیگر آرمان‌ها و اهداف به دست فراموشی سپرده می‌شوند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdce7p8z.jh8ooi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما