يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : 19758

دولت اجازه تهدید ایران از سمت مرزهای شرقی را ندهد

قم نيوز : قم نيوز:‌ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت:پاکستان مرزهای خود را بدون مرزبانی‌‌ رها کرده است و کشور از سوی این مرزها در حال تهدید شدن است که دولت باید تدبیری در این زمینه بیاندیشد.
دولت اجازه تهدید ایران از سمت مرزهای شرقی را ندهد
به گزارش قم نيوز، محمد صادق کوشکی با اشاره به اتکا به نیروی درونی نظام اسلامی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر مانند سخنرانی‌های گذشته به اتکا درون تاکید داشتند که بحث استقلال، شعار مبنای انقلاب اسلامی است و یکی از شعارهای بزرگ انقلاب ما شعار استقلال است، بنابراین بدون استقلال نیز اهداف ما محقق نمی‌شود و طبیعی است که ما برای حفظ استقلال و ادامه و تحقق آن باید به نیروی درون توجه داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تاکید به اینکه دولت باید نگاهی انقلابی و توام با دغدغه داشته باشد، افزود: این دولت برای تحقق اهداف باید نگاهی انقلابی داشته باشد، افرادی که سال‌ها خارج از ایران زندگی کرده‌اند تحصیلات خود را آنجا گذرانده‌اند و مبنای فکری آن‌ها؛ در آنجا شکل گرفته است که نمی‌توانند دغدغه انقلاب را داشته باشند و دولت نیز باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت نگاهی انقلابی، تصریح کرد: افرادی که دغدغه انقلاب را نداشته باشند نمی‌توانند عامل به فرامین رهبر معظم انقلاب و وصیت نامه امام راحل باشند، البته برخی‌ها فکر می‌کنند که رابطه با آمریکا معجزه می‌کند و حلال مشکلات است که این مسئله‌ای عبث است چون از ابتدای مذاکره، فرجام آن مشخص بود.

کوشکی با اشاره به دیدگاه غرب برای مذاکره با ایران، عنوان کرد: آمریکایی‌ها در همه عرصه‌ها خواستار تسلیم مطلق ایران هستند، آن‌ها می‌خواهند ثابت کنند، زمانی مذاکره اثر بخش است که ما تسلیم مطلق شده باشیم که تسلیم مطلق در ذات ایران نمی‌گنجد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت بیانات رهبر معظم انقلاب، گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب باید فصل الخطاب باشد و مسئولان هر دولت باید خود را ذوب در اطاعت ولی فقیه کنند، چون اگر ایمان مطلق به ولی فقیه باشد دیگر هیچ مسئولی دیدگاه خود را بر‌تر نمی‌بیند و بر اساس دیدگاه رهبر معظم انقلاب قدم بر می‌دارد.

وی با اشاره به نا‌امنی مرزهای شرقی ایران، بیان کرد: ما نمی‌توانیم به امید پاکستان برای مرزبانی بمانیم؛ بنابراین باید یک نیروی تخصصی مرزی داشته باشیم، ما مرز گسترده‌ای با پاکستان داریم که از استحکامات خوبی برخوردار نیست و باید این استحکامات را قوی کنیم چون خطری که از سوی ایران پاکستان را تهدید نمی‌کند.

کوشکی با اشاره به امنیت و ثبات ایران، خاطرنشان کرد: تروریست و مواد مخدر از سوی پاکستان ایران را تهدید می‌کند و ایران هیچ تهدید و خطری برای پاکستان ندارد، به همین منظور هم پاکستان مرزهای خود را بدون مرزبانی‌‌ رها کرده است، بنابراین دولت باید در این باره تصمیماتی قطعی اتخاذ کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjoaev.uqehizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما