يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : 19763
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

سرنوشت ریگی در انتظار ربایندگان مرزبانان است

قم نيوز : قم نيوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما آماده هر نوع همکاری با کشورهای همسایه در راستای مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریستی هستیم، این گروه‌ها اگر عرضه دارند رو در رو مبارزه کنند و پاسخ کارشان را دریافت کنند.
سرنوشت ریگی در انتظار ربایندگان مرزبانان است
به گزارش قم نيوز، محمد حسن آصفری با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: ما در یک سیاست نرمش قهرمانانه به دستور رهبر معظم انقلاب به سر می‌بریم و این فرصتی است که غربی‌ها باید از آن استفاده کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فرصت بودن مذاکرات برای غرب، افزود: غرب باید از فرصت مذاکره‌ای که به دست آورده است به خوبی استفاده کند، چون اگر غرب این فرصت را از دست دهد معلوم نیست دوباره کی فرصتی را به دست آورد، بنابراین عاقلانه این است که از این فرصت استفاده خوبی ببرد.

وی با تاکید به قاطعیت تیم مذاکره کننده در برابر خواسته‌های غیر معقول غرب، تصریح کرد: تیم مذاکره کننده نباید اجازه دهد که طرف مقابل مذاکره کننده وارد خطوط قرمز ما که شامل تعلیق غنی سازی، پروتکل الحاقی، تعطیلی سایت‌های هسته‌ای که فعالیتشان در چارچوب فعالیت NPT است و بحث‌هایی که خارزج از موارد هسته‌ای است، دخالت کند.

آصفری به بیان چیزی که به تیم مذاکره کننده مربوط نیست، پس نباید در آن ورود کند، عنوان کرد: بحث‌های موشکی به غرب مربوط نیست و خطوط قرمز ما است، به کسی ارتباط ندارد که سیستم دفاعی ما چگونه است، چون سیستم دفاعی ما در راستای حفاظت از مرزهای آبی و خاکی کشورمان است و این امری طبیعی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان مسئله مطرح شده حقوق بشر از سوی غرب، گفت: حقوق بشر را که غرب مطرح می‌کنند نیز به غرب ارتباطی ندارد، چون به فرموده رهبر معظم انقلاب، غرب که داعیه دار حقوق بشر است ابتدا درباره جنایاتی که در سوریه، عراق، بحرین و سایر کشورهای منطقه با اجازه نیروهای آمریکایی انجام می‌شود را پاسخگو باشد.

آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین زندان‌های قرن را در اختیار دارند

وی با اشاره به رفتارهای غیر انسانی غرب، بیان کرد: آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین زندان‌های قرن را در اختیار دارند و افراد را بدون محاکمه در بند می‌کشند، زندان‌هایی نظیر گوانتانامو و ابوغریب زندان‌هایی هستند که افرادی در آنجا به حبس کشیده شده‌اند که در هیچ دادگاهی محاکمه نشده‌اند، پس چطور آمریکا می‌تواند درباره حقوق بشر ایران سخن بگوید.

آصفری با اشاره به آزادی و امنیت ایران، افزود: ایران دموکراسی‌ترین کشور در دنیا است، اما از نظر آمریکا؛ ایران کشوری است فاقد آزادی و کشورهای هم پیاله آمریکا که انتخاباتی قانونمند نداشته‌اند و به مردم کشورشان ظلم و ستم می‌کنند کشورهایی متمدن هستنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به استقلال آمریکا، تاکید کرد: آمریکایی‌ها اگر می‌خواهند مذاکرات ثمر بخش باشد؛ نباید وارد خطوط قرمز ما شوند و از مباحث نخ نمایی چون حقوق بشر حرفی بزنند، چون آن‌ها واقف هستند که ایران به هیچ عنوان زیر بار زور نمی‌رود و کشوری است که اقتدار و عظمت خود را حفظ می‌کند و تیم مذاکره کننده هم در راستای سربلندی و پیشرفت ایران مذاکره را پیش ببرد.

وی با اشاره به تحریم‌های غرب علیه ایران، تصریح کرد: اگر آمریکا به توافقات خودش پایبند نباشد ما اجازه مذاکره همراه با تحریم را نمی‌دهیم، اگر قرار است مذاکره دنبال شود تحریم‌ها باید برداشته شود چون ما هم مذاکره و تحریم را نمی‌پذیریم و خودمان را متضرر نمی‌کنیم.

آصفری با بیان نبود استحکامات قوی در مرزهای شرقی، عنوان کرد: در مرزهای شرقی امروز امنیت خوبی نداریم و دولت وظیفه دارد که استحکامات خوبی در مرزهای شرقی برای جلوگیری از نفوذ دشمن و انجام عملیات تروریستی ایجاد کند و دولت پاکستان نیز باید اقدامات و عملکرد گروهای پس مانده از جندالشیطان که با حمایت هم پیمانانشان در داخل ایران عملیات تروریستی انجام می‌دهد را پاسخگو باشد.

آماده همکاری با کشورهای همسایه در راستای مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریستی هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به آمادگی ایران برای مبارزه با تروریست، اظهار کرد: ما آماده هر نوع همکاری با کشورهای همسایه در راستای مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریستی هستیم، البته این اقدامات و آدم ربایی تروریست‌ها کار خیلی شاخصی نیست، افراد جز هم می‌توانند آدم ربایی کنند، این گروه‌ها اگر عرضه دارند رو در رو مبارزه کنند و پاسخ کارشان را دریافت کنند، نه اینکه مانند آدم‌های ترسو با گروگان گرفتن افراد و در پشت پرده با ما مبارزه کنند.

وی با اشاره به وظیفه مجلس برای ایجاد امنیت مرزی، گفت: دولت و مجلس باید در باره امنیت مرز‌ها نیز چاره جویی کنند و وزارت اطلاعات، نیروهای نظامی نیز باید تلاش گسترده‌ای برای دست گیری تروریست‌ها در مرزهای شرقی داشته باشند و ما این گونه اقدامات را به هیچ عنوان بی‌پاسخ نمی‌گذاریم و این گروه‌ها هم به سرنوشت ریگی دچار می‌شوند.

آصفری با اشاره به رأفت اسلامی ایران در برابر فریب خوردگان، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی به افرادی که در برابر نظام ایستادگی کنند فرصت بازگشت می‌دهد و اما در برابر افرادی که مسلحانه در مقابل ایران ایستادگی کنند به هیچ عنوان رفتاری توام با مهر ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به امنیت ایران در منطقه، خاطرنشان کرد: دشمنان در تلاشند که اختلاف قومی و دینی را در ایران ایجاد کنند چون ایمان دارند که ایران امن‌ترین کشور در منطقه است و گروه‌های تروریستی حتی با حمایت برخی از کشورهای عرب منطقه نتوانسته‌اند هیچ اقدامی برای برهم زدن آرامش ایران انجام دهند، بنابراین بزرگان مذاهب و اقوام باید در برابر این تهاجم‌ها هوشیار باشند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfmedy.w6d1vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما