سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 19902
رایزن فرهنگی سابق ایران در لبنان

وزیر ارشاد در قبال روزنامه آسمان مسئول است

قم نيوز : قم نيوز: رایزن فرهنگی سابق ایران در لبنان گفت: این که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادعا کند برخورد با متجاوزان به فرهنگ وظیفه ما نیست، ادعای باطل است، این شانه خالی کردن از نیمی از وظایفی است که بر اساس سوگندشان در مجلس عهده آنان گذاشته شده است.
وزیر ارشاد در قبال روزنامه آسمان مسئول است
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام سید محمد حسین رئیس‌زاده با اشاره به زیر سئوال بردن حکم قصاص، اظهار کرد: زیر سئوال بردن احکام الهی، امر ناپسندی است و نوعی مبارزه با ایده‌های یک دین و امت است، مردم برای حکم خداوند ارزش قائل هستند و زیر سئوال بردن این حکم با ارزش توهین به آرمان، ایده‌ها و حکم خداوند است.

جانشین رئیس موسسه زبان و فرهنگ‌شناسی جامعه المصطفی العالمیه (ص)، با اشاره به قبح توهین به ارزش‌ها، افزود: توهین به ارزش‌های یک امت و ملت، امر ناپسندیده‌ای است و عقل، قرآن و اسلام آن را تجویز نمی‌کند و به آن مهر صحت نمی‌زند، همان گونه که قرآن فرموده است؛ وَ لَکُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاةٌ یا أُولِی الْأَلْبابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ، یعنی حیات یک امت به قصاص وابسته است.

رایزن فرهنگی سابق ایران در لبنان با اشاره به اهمیت مبارزه با متجاوزان در برابر احکام دین، تصریح کرد: مبارزه با متجاوزان به حقوق دیگران و کسانی که حریم‌ها و حدود‌های اجتماعی و انسانی را می‌شکنند، جز با برخورد قهر آمیز امکان پذیر نیست، قصاص جز احکام اسلامی است و کسی نمی‌تواند با آن مقابله کند و زیر سئوال بردن آن نیز قابل قبول نیست.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه (ص)، با بیان مقابله امام خمینی (ره) با متجاوزان به احکام الهی، تاکید کرد: امام راحل ۲۵ سال قبل نویسنده جبهه ملی را محکوم به ارتداد کرند و با آن مبارزه کردند و آن نویسنده با قهر غلبه مردم ایران رو به رو شد.

وی با اشاره به وظیفه نخبگان و عموم مردم در برابر اندیشه‌های مخربی که دین خدا را زیر سئوال می‌برد، عنوان کرد: بنا براین انتظار می‌رود نخبگان کشور هم با نویسندگانی که احکام را زیر سئوال می‌برند با اقتدای با امام راحل و تاسی از افکار و اندیشه‌های بلند ایشان با آنان برخورد کنند.

باید با افرادی که عمدا با حکم خدا مقابله می‌کنند برخورد شود

حجت‌الاسلام رئیس‌زاده با اشاره به سکوت در برابر اندیشه‌های مخرب، گفت: این امر مسلمی است که اگر در برابر زیر سئوال بردن ارزش‌های دینی سکوت کنیم، دشمن عقب نشینی نمی‌کند، بنابراین باید با افرادی که عمدا با حکم خدا مقابله می‌کنند برخورد شود و اگر سهوا این کار انجام شده است باید این افراد را ارشاد و هدایت کرد.

جانشین رئیس موسسه زبان و فرهنگ‌شناسی جامعه المصطفی العالمیه (ص)، با اشاره کلام رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، فرهنگ حکم هوا را دارد،‌‌ همان گونه که حفاظت از محیط زیست و هوای سالم وظیفه دولت است، حفاظت از فرهنگ سالم هم وظیفه دولت است.

رایزن فرهنگی سابق ایران در لبنان با اشاره به وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد، تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌‌ همان گونه که برای شکوفایی فرهنگ در همه ابعاد مختلف باید تلاش و کوشش کند، باید به وظیفه خود در حفاظت از حریم فرهنگ هم کوشا باشد و کوتاهی نکند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه (ص)، با تاکید به برخورد جدی با متجاوزان فرهنگ در کشور، افزود: این قابل قبول نیست که متجاوزان به حریم فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی را بدون برخورد جدی‌‌ رها کنیم و بگوئیم که ما وظیفه‌ای نداریم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بعد ایجابی، در بعد برخورد و در بعد پرورش فرهنگ و حفاظت از فرهنگ ملت ایران مسئول است و ظیفه دارد.

وزرا به سوگندشان پایبند باشند

حجت‌الاسلام رئیس‌زاده با اشاره به پایبند بودن دولت به سوگندنامه، تصریح کرد: وزار و اعضای هیئت دولت بر اساس قانون اساسی ، بر اساس قسمی که در مجلس شورای اسلامی و همان سوگندی که رئیس جمهور همراه با وزرا یاد کردند و تعهدی را امضا کردند و بر اساس آن از مجلس رای اعتماد گرفتند، باید پاسدار فرهنگ و ارزش‌های اسلامی باشند.

جانشین رئیس موسسه زبان و فرهنگ‌شناسی جامعه المصطفی العالمیه (ص)، با تاکید به ادعای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و موضع ایشان در برابر توهین روزنامه قانون، اظهار کرد: این که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادعا کند برخورد با متجاوزان به فرهنگ وظیفه ما نیست ادعای باطل و غیر قابل قبول است، این شانه خالی کردن از نیمی از وظایفی است که بر اساس سوگندشان در مجلس عهده آنان گذاشته شده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه (ص)، با اشاره به سکوت در برابر توهین کنندگان به احکام دین، خاطرنشان کرد: مردم نباید در این باره سکوت کنند و از دولت نیز در این باره مطالبه داشته باشند، باید تفکر و ذهنیت آن فرد از انتشار این مطلب مشخص شود و بر اساس آن نیز تصمیم گیر شود.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcauon6.49now15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما