شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : 20052
امام جمعه قم:

نباید هر دولتی اقدامات دولت‌های قبلی را زیر سئوال ببرد

قم نيوز : قم نيوز: امام جمعه قم گفت: برخی از دولت‌ها عملکرد دولت‌های قبلی را زیر سوال می‌برند و این عملکرد درستی نیست و نباید این موضوع در دولت تکرار شود.
نباید هر دولتی اقدامات دولت‌های قبلی را زیر سئوال ببرد
به گزارش قم نيوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به اینکه باید سیره پیامبران در خصوص خانواده شهدا مورد بررسی قرار بگیرد اظهار کرد: شهدای اسلامی در نظر پیامبر گرامی اسلام جایگاه بسیار بالای داشتند و باید این ارزش گذاری در نزد مسئولان الگو سازی شود.

وی با اشاره به اینکه باید شناخت سیره اهل بیت (ع) در این زمینه مورد بررسی قرار بگیرد خاطر نشان کرد: رفتار نبی گرامی اسلام (ص) با فرزندان جعفر بن ابی طالب پس از شهادت این رزمنده اسلام باید مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

تولیت آستانه مقدس حضرت معصومه (س) افزود: پیامبر (ص) خود را به سرعت به منزل این شهید رساندند و دست نوازش بر سر یتیمان کشیدند و حتی ایشان دستور دادند برای این خانواده سه روز غذا تهیه شود.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه پذیرش مسئولیت در شهر قم بسیار دشوار است عنوان کرد: باید بر اساس مسئولیت ایجاد شده در این شهر از ظرفیت‌های موجود در شهر قم استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه این سیره پیامبر گرامی اسلام باید مورد توجه قرر بگیرد خاطر نشان کرد: سنت نبی مکرم اسلام در جامعه اجرا نمی‌شود و به گونه‌ای میان مردم نهادینه شده است که حتی فرش زیر پای خود را می‌فروشند تا بتوانند مراسم سوگواری برپا کنند و به مردم غذا بدهند.

امام جمعه قم انتصاب سید جواد هاشمی به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم را تبریک گفت و اظهار کرد: من زمانی که این مسئولیت را قبول کردم از تمام کسانی که تولیت آستانه مقدس حضرت معصومه (س) را از پیش از انقلاب بر عهده داشتند تا زمان آیت‌الله مسعودی خمینی، نام بردیم و از تلاش همه قدردانی کردیم.

آیت الله سعیدی گفت: باید مومن از کینه دور شود و نباید به دلیل اینکه تصدی و مدیریتی را بدست آوردیم مدیران قبلی را زیر سوال ببریم.

وی با اشاره به اینکه برخی از دولت‌ها عملکرد دولت‌های قبلی را زیر سوال می‌برند و این عملکرد درستی نیست اظهار کرد: هر دولتی بخواهد اقدامی انجام دهد زیر نظر ولی فقیه انجام می‌دهد و اینگونه نیست که رفتاری خود سرانه انجام دهد که بخواهیم عملکرد ایشان را زیر سئوال ببریم.

امام جمعه قم تصریح کرد: نباید شخصیتی را که با آرای مردم در دولت، مجلس و شورای شهر کسب اختیار می‌کند تخریب کنیم، زیرا در این هنگام اشخاص آبرودار، معتبر و شایسته به دلیل اینکه تخریب شخصیتی می‌شوند پا به میدان نمی‌گذارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: نباید شخصیتی را با استفاده از تریبون که در اختیار داریم تخریب کنیم زیرا این روش در اسلام پسندیده نیست.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdciruar.t1auw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما