يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : 20089
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

اقتصاد مقاومتی باید در جامعه فرهنگ سازی شود

قم نيوز : قم نيوز:‌عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت:باید در جامعه فرهنگ سازی شود و رسانه های دیداری، شنیداری در کنار رسانه ملی، در زمینه فرهنگ سازی وظیفه خطیری بر عهده دارند که باید با همکاری هم، حمایت از تولید ملی را در بطن جامعه نهادینه کنند.
اقتصاد مقاومتی باید در جامعه فرهنگ سازی شود
به گزارش قم نيوز، محمد حسین میر محمدی با اشاره به علت نام گذاری سال ها با محوریت اقتصاد ازسوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: تاکید و حساسیت رهبر معظم انقلاب نسبت به اقصاد بسیار جدی است، زیرا اقتصاد مسئله مهم هر جامعه است که مسئولان آن جامعه به آن تکیه دارند و در هر کشور، حکومت و نظامی باید به این مسئله توجه ویژه شود.

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به جایگاه اقتصاد در جامعه افزود: اهمیت اقتصاد در جامعه سبب شده است که رهبر معظم انقلاب چندین سال، شعار سال را اقتصاد محور کنند و اهمیت اقتصاد و جایگاه ایران را از نظر اقتصادی به مردم گوشزد کنند.

وی با بیان فعالیت نمایندگان مجلس درباره اقتصاد مقاومتی به عنوان مطالعه رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: سال قبل طرحی درباره اقتصاد مقاومتی به دست برخی از نمایندگان تدوین شد که در حال بحث کارشناسی است، اما با سیاست های اخیر که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، آن طرح باید تبدیل به لایحه شود، لایحه ای که در اسرع وقت و با خرد جمعی و در زمان مناسب از طرف دولت، بر اساس سیاست های ابلاغی با محوریت اقتصادی اجرا شود.

میر محمدی با اشاره به فعالیت های مجلس، عنوان کرد: یک طرح اگر از سوی مجلس باشد، توان دولت در آن نادیده گرفته می شود اما اگر با شرایط موجود کشور آن طرح ابلاغ شود با توجه به شرایط کشور، با وضعیت و توانایی دولت به خوبی اجرا شود، البته اگر دولت لایحه را ایجاد نکند و الزامی هم برای اجرای آن در نظر نداشته باشد مجلس کار خودش را انجام می دهد و طرح را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کند.

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اهمیت نقش فرهنگ سازی درتحقق اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: باید در جامعه فرهنگ سازی شود و رسانه های دیداری، شنیداری در کنار رسانه ملی، در زمینه فرهنگ سازی وظیفه خطیری بر عهده دارند که باید با همکاری هم، حمایت از تولید ملی را در بطن جامعه نهادینه کنند و در زمینه قبح مصرف گرایی نیز به مردم اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdci3uar.t1auv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما