سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : 20228
فرمانده سپاه استان قم:

اردوهای راهیان نور بزرگترین عملیات فرهنگی کشور است

قم نيوز : قم نيوز: فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه ارزش‌های دفاع مقدس باید با قوت بیشتری به نسل جدید جامعه انتقال داده شود، گفت: اردوهای راهیان نور بزرگترین عملیات فرهنگی است.
اردوهای راهیان نور بزرگترین عملیات فرهنگی کشور است
به گزارش قم نيوز و به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، سردار مهدی مهدوی‌نژاد با اشاره به نزدیکی برگزاری اردوهای راهیان نور در سخنانی اظهار کرد: سرزمین‌های نور وادی مقدسی است که زائران با شور و شعفی وصف‌ناپذیر، قدم در آن می‌گذارند و در هر گام به یاد شهداء، لب‌هایشان با عشق امام حسین (ع) و پیام حضرت زینب (س) و تداعی مظلومیت حضرت زهرا (س) مترنم و متبرک می‌شود.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) باتوجه به افزایش روزافزون افراد مشتاق برای حضور در مناطق عملیاتی افزود: سپاه به این نتیجه رسید که این کار نیاز به یک تشکیلات منظم دارد و ظرف مناسبی برای هدایت و مدیریت این جریان است تا هر ساله مردمی را که برای جلا دادن به قلب و روح خود در زمان تحویل سال و در زمان‌های دیگر به این مناطق جنگی اعزام می‌شوند، به بهترین شکل میزبانی کند.

وی با اشاره به اینکه باید افتخارات دفاع مقدس هم برای نسل گذشته و هم برای نسل آینده حفظ شود و اگر به این امر پرداخته نشود به مرور زمان فراموش خواهد شد، خاطرنشان کرد: سپاه هر ساله در تلاش است تا هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی به افزایش کیفی اردوهای راهیان نور بیفزاید، لذا یگان‌های متفاوت، مناطق مختلف را در دست گرفته‌اند تا میزبان مردم باشند و بستری مناسب را برای همه اقشار جامعه اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان فراهم کنند ولی با توجه به ظرفیت بالای مناطق عملیاتی هنوز هم جا برای افزایش بیشتر و استفاده بهتر از این مکان‌ها وجود دارد.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه هرساله افرادکثیری از قشر‌های مختلف جامعه در سرزمین‌های راهیان نور حضور پیدا می‌کنند، عنوان کرد: از اردوهای راهیان نور می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین عملیات فرهنگی یاد کرد.

سردار مهدوی‌نژاد با اشاره به اینکه اردوهای راهیان ﻧﻮر ﺑﺎ هدف ﺗﻘﻮﯾﺖ اﻧﺪﯾﺸﻪ های دﯾﻨﯽ و ﻣﻌﻨﻮی ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﻣﻌﺮﻓﯽ و اﻧﺘﻘﺎل فرهنگ و ارزش ھﺎی ﻏﻨﯽ ﻣﮑﺘﺐ ﻋﺎﺷﻮرا و آﻣﻮزه های دﻓﺎع ﻣﻘﺪس ﺑﻪ ﻧﺴﻞ های اﻣﺮوز ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ﺷﺪه اﺳﺖ، تصریح کرد: ﺑﺎزدﯾﺪ از جبهه‌های دﻓﺎع ﻣﻘﺪس ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﮑﺎن ﻣﻘﺪس آﺑﯿﺎری ﺷﺪه ﺑﺎ ﺧﻮن مطهر و ﭘﺎک ﺑﺮﺗﺮﯾﻦ ﺑﻨﺪﮔﺎن الهی و ﻣﯿﻌﺎدﮔﺎه وارﺳﺘﻪ ﺗﺮﯾﻦ اﻧﺴﺎن‌ها و ﺗﺠﻠﯽ ﺳﺎل هاﺣﻤﺎﺳﻪ و اﯾﺜﺎر، دارای آﺛﺎر و ﺑﺮﮐﺎت ﻓﺮاواﻧﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ از اﯾﻦ ﭘﺸﺘﻮاﻧﻪ ﻋﻈﯿﻢ وﮔﻨﺠﯿﻨﻪ ارزﺷﻤﻨﺪ در زﻣﯿﻨﻪ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺑﺎورھﺎی دﯾﻨﯽ و ﻣﻌﻨﻮی ﺟﺎﻣﻌﻪ بهره ﮔﺮﻓﺖ.

وی ﺑﺎ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﺮ ﻟﺰوم ﺗﻼش در زﻣﯿﻨﻪ بهرهﻣﻨﺪی ﺑﯿﺸﺘﺮ از ظﺮﻓﯿﺖ های ارزﺷﻤﻨﺪ اردوهای راهیان ﻧﻮر عنوان کرد: ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ اردوهای راهیان ﻧﻮر ﺟﺰء ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ های فرهنگیﭼﻨﺪ ﺑﻌﺪی و ﺗﺤﻮل زاﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺴﯿﺮ ﻧﻮراﻧﯽ و ﻣﻌﻨﻮی را ﺗﻌﯿﯿﻦ و ﻧﺴﻞ ﺟﻮان را ﺑﺎ واﻗﻌﯿﺎت و ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺟهاد و دﻓﺎع ﻣﻘﺪس آﺷﻨﺎ و ﻣﺘﺼﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. زمینه‌های رونق تولید و صادرات در استان تسهیل شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdjx0x.yt0zx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما