چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : 19926
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم

برنامه مدیریت زیست محیطی شهر قم پیگیری شود

قم نيوز : قم نيوز:‌مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بارها این موضوع مطرح شده که برنامه مدیریت زیست محیطی شهر قم باید به طور موثری پیگیری شود.
برنامه مدیریت زیست محیطی شهر قم پیگیری شود
به گزارش قم نيوز، محمودعلی رکنی با اشاره به آلودگی هوای پیرامون حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: خودروها در برخی شهرها در مرکز شهر تردد نمی‌کنند ولی با توجه به اینکه بارگاه حضرت معصومه(س) در مرکز شهر قم قرار دارد، لازم است به این بخش توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث پیاده‌روها و پارک‌ها و فضای سبز در این منطقه می‌تواند از آلودگی هوا جلوگیری کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان داشت: معاینه فنی خودروها، استفاده از ‌خودروهای بنزینی و گازوئیلی و سوخت‌های استاندارد و اعمال مدیریت علمی مناسب و در کنار آن تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی می‌تواند از میزان آلودگی هوا جلوگیری کند.

وی کاهش حمل و نقل به وسیله خودرو شخصی را از عوامل دیگر کاهش آلودگی هوا ذکر کرد و افزود: باید سعی کنیم که از ترددهای غیر ضروری جلوگیری کرده و ناوگان حمل و نقل عمومی را تقویت کنیم تا مردم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

رکنی عنوان داشت:‌ اگر بخواهیم به طور اساسی‌تر آلودگی هوا را مدیریت کنیم، باید فضای سبز و کمربند فضای سبز را تقویت کنیم تا بحث پالایش هوا، تلطیف هوا، تعدیل درجه حرارت و رطوبت صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر این امور صورت نگیرد مانند کلانشهرهای دیگر، شهر قم نیز آلوده می‌شود که این امر در شأن و منزلت جایگاه شهر قم نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خاطرنشان کرد: بارها این موضوع مطرح شده که برنامه مدیریت زیست محیطی شهر قم باید به طور موثری پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: باید همکاری تنگاتنگی وجود داشته باشد تا مدیریت کاهش آلودگی هوا در زمینه سلامتی شهروندان صورت گیرد و دیگر شرایط اضطرار و هشدار وجود نداشته باشد.

رکنی یادآور شد: این کار تنها در صورتی امکان‌پذیر است که مدیریت درست را پیاده کنیم و مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به ریزگردهای موجود در هوا گفت: این ریزگردها ذرات نمکی دریاچه نمک هستند که به ویژه در فصول بهار و تابستان که دریاچه نمک خشک شده، با وزش باد به داخل شهر هدایت می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم یادآور شد: اداره‌کل منابع طبیعی با کاشت درختان، نسبت به تثبیت خاک این منطقه اقدام می‌کند البته این اقدامات خوب است ولی کافی نیست و نیاز به اعتبار و فعالیت بیشتر در این زمینه است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg3y9q.ak9yx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما