شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 20036
سرپرست حمل و نقل ترافیک شهرداری قم خبر داد

ثبت نام بیش از یک هزار شهروند قمی در طرح خانه‌های دوچرخه

قم نيوز : قم نيوز: سرپرست حمل و نقل ترافیک شهرداری قم گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار نفر از شهروندان در طرح خانه‌های دورچرخه ثبت نام کرده‌اند که سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری قم انتظار این استقبال را از شهروندان قمی نداشت.
ثبت نام بیش از یک هزار شهروند قمی در طرح خانه‌های دوچرخه
به گزارش قم نيوز، علیرضا اقبالیان با اشاره به استقبال همشهریان قمی از خانه‌های دوچرخه اظهار کرد: پس از اینکه خانه‌های دوچرخه در آذر ماه امسال راه اندازی شد شاهد استقبال همشهریان قمی از خانه‌های دوچرخه بودیم.

سرپرست حمل و نقل ترافیک شهرداری قم افزود: با توجه به عدم استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی و افزایش آلایندگی‌های هوا، شهرداری قم تصمیم به احداث خانه‌های دوچرخه در سطح شهر شد که این امر سبب فرهنگ سازی میان مردم برای استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت هشت ایشتگاه خانه دوچرخه در سطح شهر عنوان کرد: در حال حاضر بیش از هشت ایستگاه با ظرفیت بیش از ۳۲۰ دوچرخه در مناطق یک، دو، سه، چهار، پنج و هفت فعال هستند که در فروردین ماه سال آینده در فلکه دستغیب خانه دوچرخه‌ای راه اندازی می‌شود.

اقبالیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار نفر از شهروندان در طرح خانه‌های دورچرخه ثبت نام کرده‌اند که سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری قم انتظار این استقبال را از شهروندان قمی نداشت که امیدواریم شاهد افزایش تعداد متقاضیان خانه‌های دوچرخه باشیم.

سرپرست حمل و نقل ترافیک شهرداری قم با اشاره به کاهش استقبال مردم در روزهای اخیر اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای اخیر شاهد کاهش دمای هوا بودیم شهروندان قمی از دوچرخه استفاده نکرده‌اند که پیش بینی می‌شود پس از افزایش دما شهروندان از خانه‌های دوچرخه استقبال کنند.

وی تصریح کرد: ادارات و سازمان‌ها استقبال قابل توجه‌ای از خانه‌های دوچرخه داشته‌اند که بیشترین استقبال از سوی حوزه‌های علمیه، شهرداری و شرکت برق بوده است که امیدواریم سازمان‌ها و ادارات دیگر نیز از این طرح جهت کاهش آلودگی و فرهنگ سازی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شرکت کنند.

اقبالیان با اشاره به اینکه این طرح هزینه زیادی را برای شهروندان قمی ندارد عنوان کرد: شهروندانی می‌توانند با پنج هزار تومان شارژ از این دوچرخه‌ها استفاده کنند که به ازای هر ساعت مبلغ ۱۵۰ تومان از شارژ آن‌ها کسر می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaiwnu.49nwe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما