پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : 20001
آغاز جشنواره نیکوکاری در قم

آغاز جشنواره نیکوکاری در قم

قم نيوز : قم نيوز:‌مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم از آغاز جشنواره نیکوکاری با هدف توانمندسازی خانواده‌های نیازمند در قم خبر داد.
آغاز جشنواره نیکوکاری در قم
به گزارش قم نيوز، عبدالله جلالی در مصاحبه مطبوعاتی که پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به سالروز ورود امام خمینی به قم در روز ۱۰ اسفند و سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ۱۴ اسفند ماه اظهار کرد: این اداره که با هدف کمک و رسیدگی به محرومان و مستضعفان تاسیس شد مولود انقلاب و شهر قم است.

وی با اشاره به آغاز جشنواره نیکوکاری از ۱۴ تا ۲۱ اسفند ماه بیان کرد: این ایام به عنوان هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است و با شعار توانمند سازی خانواده‌ها با حضور خانواده‌های ایتام، آموزش و پرورش و کمیته امداد برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی عنوان کرد و گفت: بدین وسیله بخشی از نیازهای محرومان و ایتام به کمک مردم و نیکوکاران تامین خواهد شد.

جلالی به استفاده از ظرفیت مدارس و مساجد اشاره و تصریح کرد: جشنواره نیکوکاری که تمرین ابراز محبت به دیگران است با فعالیت ۶۰ پایگاه در سطح استان به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم اقدام خواهد کرد.

وی افزود: پایگاه سیمای قم در میدان آستانه و پایگاه صدای قم در میدان توحید مستقر می‌شوند، علاوه بر این در بخش‌های کهک، سلفچگان و دستجرد نیز ارگان‌هایی فعال هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم خاطرنشان کرد: این کمک‌ها در مدارس با شعار هر مدرسه یک پایگاه و در مساجد در قالب مسجد محوری جمع آوری خواهد شد. کمک‌های جمع آوری شده از مدارس صرف دانش‌آموزان نیازمند همان مدارس خواهد شد.

جلالی ادامه داد: این جشنواره که از چهارشنبه آغاز می‌شود صرفا به جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزان در سطح مدارس خواهد پرداخت.

وی ۱۵ اسفند را روز ملی جشنواره نیکوکاری عنوان کرد و گفت: در این روز از حماسه یتیم نوازی مردم قم در ماه مبارک رمضان پرده برداری خواهد شد و کمک‌های مردمی را در پایگاه‌های ذکر شده خواهیم داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم کمک‌های حاصل از جشن نیکوکاری در قم را در سال ۹۱، ۵ میلیارد و ۹۹۳ میلیون میلیون ریال دانست و گفت: این کمک‌ها شامل کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم است که این رقم نسبت به سال قبال ۵۷ درصد رشد داشته است.

جلالی با اشاره به اینکه کمک‌های نقدی در اولویت هستند تصریح کرد: در مرحله نخست کمک‌های نقدی دارای اهمیت هستند؛ همچنین تامین پوشاک البته از بهترین نوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی رویکرد جشنواره نیکوکاری امسال را در قالب طرحی با نام عیدانه عنوان و بیان کرد: مردم باید بدانند در مرحله نخست اقوام و بستگان خویش را مورد حمایت قرار دهند و در مرحله بعد از دیگران حمایت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مشارکت و حضور قمی‌ها را در کمک به نیازمندان قابل تقدیر دانست و بیان کرد: مجموع کمک‌های مردمی اعم از صدقات، کمک به ایتام، زکات و کالاهای نقدی طی ۱۱ ماه سال جاری ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹۰درصد افزایش داشته است.

جلالی افزود: شهروندان می‌توانند برای کمک به نیازمندان با شماره پیامک ۳۰۰۰۱۹۰۶ ارتباط برقرار کنند؛ همچنین شماره‌های ۳۶۶۲۲۴۲۲ و ۳۸۸۱۹۱۰۰ آماده پاسخگویی به شهروندان تا شب عید است.

وی ادامه داد: افراد می‌توانند کمک‌های مخصوص جشن نیکوکاری خود را به شماره حساب ۲۷/۱۳۲۲۶۲۳۵ جام بانک ملت با کد شناسه ۶۰/۲۲۲۲۲ واریز کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccsxqi.2bqxx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما