چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : 19973

لازمه محبت خداوند بهره‌مندی از محبت اهل بیت است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: لازمه محبت خداوند بهره مندی از محبت اهل بیت است و مهمترین مصداق دوستان خداوند که شیعه و سنی بر آن اتفاق نظر دارند اهل بیت(ع) هستند.
لازمه محبت خداوند بهره‌مندی از محبت اهل بیت است
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی امشب در جلسه درس اخلاق هفتگی که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد با اشاره به اینکه محبت اهل بیت از نعمات خداوند متعال است تاکید کرد: محبت خداوند از محبت دوستان خداوند قابل تفکیک نبوده و محبت دوستان خداوند لازمه‌ای برای محبت خداوند است.

وی تاکید کرد: بر همین اساس می‌توانیم بگوییم که لازمه محبت خداوند بهره مندی از محبت اهل بیت است و مهمترین مصداق دوستان خداوند که شیعه و سنی بر آن اتفاق نظر دارند اهل بیت(ع) هستند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: اگر خداوند متعال محبت دوستان خود را در دل ما قرار دهد ما مشمول عنایت و لطف حضرت حق شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ما از مسیر محبت دوستان خداوند نیز می‌توانیم به محبت خداوند برسیم بیان داشت: در روایات وارده آمده است که محبت خداوند از بهترین نعمات در بهشت است و حمد خداوند از لذت‌ بخش‌ترین نعمت‌ها در بهشت به شمار می‌رود.

مصباح یزدی با اشاره به اینکه اولیای بهشتی لذتی متفاوت با بندگان عادی دارند و البته اولیای الهی و بندگان از نعمت‌های بهشتی بهره‌مند می‌شوند تصریح کرد: در بهشت خداوند به اولیای الهی لطف کرده و آنها از لطف الهی لذت می‌برند.

وی با اشاره به اینکه محبت اولیای الهی نسبت به خداوند متعال در بهش روز افزون است، بیان کرد:‌ سطح و نوع لذت اولیای الهی از نعمات بهشتی بسیار بالاتر از بندگان عادی است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcip3az.t1a3y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما