پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : 19986

برگزیدگان نخستین جشنواره رسانه و مهندسی تجلیل می‌شوند

قم نيوز : قم نيوز: مسئول روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از معرفی و تجلیل برگزیدگان نخستین جشنواره رسانه و مهندسی در همایش روز مهندس خبر داد.
برگزیدگان نخستین جشنواره رسانه و مهندسی تجلیل می‌شوند
به گزارش قم نيوز، مهدی بخشی با اشاره به برگزاری همایش روز مهندس در استان قم اظهار داشت: همایش بزرگ جامعه مهندسین و فرهیختگان علمی استان قم به مناسبت زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس با موضوع ایمنی در صنعت ساختمان امروز پنج شنبه در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در این همایش که جامعه بزرگ مهندسان استان قم حضور دارند ، حجت الاسلام و المسلمین صالحی منش استاندار قم ، مهندس خان احمدلو رئیس سازمان نظام مهندسی استان و دکتر شیبانی اصل از اساتید برجسته کشوری به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

بخشی، با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه و مهندسی اظهار داشت: این جشنواره برای نخستین در کشور توسط سازمان نظام مهندسی قم و با حمایت ویژه اعضای هیئت مدیره این سازمان برگزار که با استقبال خوب خبرنگاران نیز مواجه شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را فرهنگ سازی در راستای ضرورت رعایت مقررات ملی ساختمان، مشارکت رسانه‌ها در شناساندن جایگاه نظام مهندسی ساختمان در امر ساخت و ساز و نیز فراهم نمودن زمینه ارتباط بیشتر مهندسان به عنوان نخبگان جامعه با رسانه‌ها برشمرد.

مسئول روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: با توجه به اینکه مدت زمان محدودی برای این جشنواره در نظر گرفته شده بود اما خبرنگاران استان قم استقبال خوبی از آن داشتند و آثار ارسالی به این جشنواره نشان داد که خبرنگاران نسبت به مسائل تخصصی و اجتماعی که از دغدغه های شهروندان به شمار می رود حساس هستند.

رشد خبرنگاران قم در بخش گزارش نویسی

مجتبی سلطانی سرپرست هیئت داوران نخستین جشنواره رسانه و مهندسی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت:در مجموع آثار خوب و قابل توجهی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در آینده نیز تاثیرات خود را بر روی گزارش های خبرنگاران خواهد گذاشت.

وی گفت: در فراخوان جشنواره ۱۸ محور مهم و اساسی در حوزه های مختلفی که با جامعه مهندسی ارتباط داشته ، در دو بخش گزارش و خبر و مصاحبه آمده بود که اصحاب رسانه را به نگاه و نگارش بیشتری در این حوزه فرا می خواند.

این کارشناس ارشد ارتباطات، افزود: هیئت داوران نخستین جشنواره رسانه و مهندسی پس از بررسی اولیه آثار ارسالی به این جشنواره آن دسته از آثاری که قابلیت رقابت داشتند را در مرحله دوم داوری و برگزیدگان را معرفی کرد.

وی ابراز داشت: برگزاری جشنواره های تخصصی همانند جشنواره رسانه و مهندسی که از سوی نظام مهندسی قم اجرا شد کمک می کند تا خبرنگاران با موضوعات اجتماعی بیشتری درگیرشوند و برآیند انعکاس خبرها و گزارش ها از سوی اهالی رسانه و مطبوعات به گروه گشایی مشکلات احتمالی کمک کند.

سلطانی با بیان اینکه آثار ارسالی به بخش گزارش مطلوب و قابل تامل بود عنوان داشت: امید است این جشنواره در سال های آینده نیز تداوم داشته باشد و بخش های دیگری از جمله ، عکس ، کاریکاتور ، یاداشت و مقاله نیز به آن اضافه شود.

سرپرست هیئت داوران نخستین جشنواره رسانه و مهندسی ابراز داشت: خبرنگاران استان قم در سالهای اخیر در بخش گزارش نویسی رشد خوبی داشتند و جا دارد نهادهای مرتبط از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات بحث آموزش خبرنگاران بخصوص در زمینه گزارش نویسی را جدی بگیرند.

انتهاي پيام/126
https://qomnews.ir/vdcceoqs.2bqo48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما