پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 19988
با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان

سومین جلسه ستاد ساماندهی جوانان قم برگزار شد

قم نيوز : قم نيوز: سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم با حضور معاون ساماندهی وزیر ورزش و جوانان و استاندار قم برگزار شد.
سومین جلسه ستاد ساماندهی جوانان قم برگزار شد
به گزارش قم نيوز، سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم شامگاه چهارشنبه با حضور مدیران کل ۲۳ دستگاه اجرایی استان و روسای بانک های دولتی و خصوصی تشکیل شد و در این جلسه عملکرد بانک های عامل در زمینه نحوه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جوانان بررسی شد و هر یک از بانک ها آمار عملکرد خود را در جلسه ارائه کردند.

باید جوانان را باور کرد

استاندار قم در این جلسه تصریح کرد: باید جوانان را باور کرد و برای رفع مشکلات آنها بهترین و سریع ترین اقدامات را انجام داد چون آسیب های در کمین جوانان زیاد است و با اعتماد به آنها و سپردن امور مهم به این عزیزان باید زمینه مشارکت آنها در امور مهم جامعه را فراهم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق صالحی منش ابراز داشت: از تمام دستگاه های مرتبط با امر ازدواج و مسائل جوانان می خواهم که مسئله ازدواج را بسیار جدی بگیرند، همانگونه که پیامبر اکرم (ص) بر اهمیت ازدواج و برکات آن تاکید کرده اند با بیان اینکه «طلاق عرش خدا را به لرزه در می آورد» ما مسئولان را موظف به جلوگیری از طلاق جوانان کرده اند.

۵۰ درصد زوج های جوان موفق به دریافت وام ازدواج شده اند

عباس جهان بینی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در این جلسه اظهار داشت: بر اساس گزارشی که از بانک های عامل استان قم دریافت کرده ایم تقریبا ۵۰ درصد زوج های جوان موفق به دریافت وام ازدواج شده اند در حالی که امسال حدود ۱۳ هزار نفر برای دریافت وام ازدواج درخواست داده بودند.

مدیر امور اقتصادی استاندار قم نیز در این جلسه از همکاری خوب بانک ها در پرداخت وام ازدواج تقدیر کرد و اظهار داشت: در ۱۰ ماهه اول سال جاری ۱۲۹۵۹ نفر وام ازدواج گرفته اند در حالی که هم اکنون نیز ۶۵۰۰ نفر در نوبت وام ازدواج هستند.

بانک های خصوصی در آسان سازی امر ازدواج سهیم باشند

عبدالسعید حقیقی مقدم ادامه داد: در سال آینده نیز پیش بینی ما درخواست ۱۳ هزار زوج جوان برای دریافت وام ازدواج است و انتظار ما این است که بانک های خصوصی نیز در کنار بانک های دولتی نسبت به پرداخت وام ازدواج اقدام کنند و در آسان سازی امر ازدواج سهیم باشند.

در پایان سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم مقرر شد جلسه کارشناسی در زمینه تقسیم بندی و سهمیه بندی تسهیلات ازدواج برای بانک های خصوصی و دولتی در دفتر مدیر کل اقتصادی استاندار برگزار و سهم هر بانک برای سال آینده مشخص شود.

انتهاي پيام/126
https://qomnews.ir/vdcevo8z.jh8ovi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما