پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 20012
رئیس جهاد دانشگاهی:

بهره‌مندی همزمان اساتید و دانشجویان از مفاهیم دینی

قم نيوز : قم نيوز:‌رئیس جهاد دانشگاهی گفت: یکی از محوری‌ترین اهداف این جشنواره ملکوت حضور همزمان دانشجویان و اساتید و نیز عموم مردم در راستای بهره‌مندی از مفاهیم دینی و قرآنی بوده است.
بهره‌مندی همزمان اساتید و دانشجویان از مفاهیم دینی
به گزارش قم نيوز، حمیدرضا طیبی ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره ملی ملکوت در موسسه علوم وحیانی اسرا با اشاره به اینکه معارف اهل بیت (ع) در کنار قرآن مجید حلال مشکلات فرا روی نسل جوان و بشریت است، اظهار کرد: با توجه به این موضوع جهاد دانشگاهی فعالیت‌های قرآنی را در اولویت قرار داده است و این رویه را از ابتدای تأسیس دنبال می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان ضرورت توجه به تجربیات گذشته برای پیشرفت در فعالیت‌های بعدی، افزود: به همین سبب جهاد دانشگاهی دعوت مخاطبان خود برای عمل به دستورات قرآنی را جزو اصول کار خویش قرار داده است که اجرای برنامه‌های فرهنگی قرآنی در بین دانشجویان در کنار کمک به ایجاد فعالیت‌های مکتبی در میان دانشجویان به منظور آگاه‌سازی در مقابله با تهاجم فرهنگی رویکرد اصلی جهاد دانشگاهی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات متعدد قرآنی در دانشگاه‌های مختلف از سوی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: ورود تعالیم قرآنی به جامعه دانشجویی کشور مهم‌ترین هدف این برنامه‌ها بوده است که تأسیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و نیز راه‌اندازی خبرگزاری قرآنی ایکنا نیز جز مهم‌ترین فعالیت‌هایی بوده‌اند که در این چارچوب انجام شده است.

طیبی با اشاره به کتاب صورت و سیرت انسان در قرآن تالیف آیت‌الله جوادی آملی، عنوان کرد: این کتاب محور برگزاری جشنواره ملی ملکوت بوده و این امر به ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی نیز کمک شایان توجهی کرده است، که برای بر پای این جشنواره موسسه علوم وحیانی اسرا همکاری خوبی داشت، البته یکی از محوری‌ترین اهداف این جشنواره حضور همزمان دانشجویان و اساتید و نیز عموم مردم در راستای بهره‌مندی از مفاهیم دینی و قرآنی بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه ۱۷۰ هزار نفر بیش از ۱۸۰ اثر به جشنواره ملی ملکوت ارسال کرده‌اند، بیان کرد: منظومه فکری آیت‌الله جوادی آملی می‌تواند زمینه‌ساز وحدت حوزه و دانشگاه نیز باشد که این جشنواره در بخش‌ها و رشته‌های گوناگونی از جمله انتشار مجلات الکترونیک، جلسات گفت‌وگوی قرآنی، مسابقات پیامکی وارائه مقاله برگزار شد.

وی با تاکید به منویات امام راحل، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) وحدت میان این دو نهاد عظیم فکری را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌دانست و یکی از اهداف جشنواره ملی ملکوت نیز همین مسئله بوده است.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcew78w.jh87zi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما