سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 20231
عضو هیئت علمی دانشگاه مفید قم خبر داد

برگزاری همایش بین المللی نگاهی به حکومت علوی بعد از ۱۴ قرن

قم نيوز : قم نيوز:‌دبیر علمی همایش بین المللی نگاهی به حکومت علوی بعد از ۱۴ قرن گفت: مبانی مشروعیت، وظایف حکومت، اخلاق سیاسی و حکومتی، رهیافت‌ها و آئین حکومت و زمینه‌ها
برگزاری همایش بین المللی نگاهی به حکومت علوی بعد از ۱۴ قرن
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام مجید رضایی ظهر امروز در نشست خبری «همایش بین المللی نگاهی به حکومت علوی بعد از ۱۴ قرن» که در دانشگاه مفید قم برگزار شد با اشاره به اینکه با گذشت زمان سخنرانان ویژه این همایش برگزار می‌شود اظهار کرد: امسال بعد از ۱۴ قرن از حکومت حضرت علی (ع) می‌گذرد و بر همین اساس برگزاری این همایش در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ حکومت داری حضرت علی (ع) در جامعه ترویج پیدا کند تصریح کرد: این فرهنگ در حال گسترش در تمامی دنیا است ودر این میان رسانه‌ها وظیفه‌ای دو چندان را بر عهده دارند.

دبیر شورای همایش نگاهی به حکومت علوی بعد از ۱۴ قرن گفت: باید ابعاد این همایش مورد بررسی قرار بگیرد، زیرا این همایش می‌تواند در بین جامعه اسلامی نفوذ پیدا کند و‌ای نیکی از نکات برجسته و ویژگی منجصر به فرد این همایش است.

وی با اشاره به اینکه برای هریک از این محورهای علمی یک کارگروه تشکیل می‌شود عنوان کرد: انجام این موضوع نیز می‌تواند دریچه‌ای جدیدی را در جامعه اسلامی ایجاد کند و باید از این فرصت استفاده کرد.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: تمامی اهلی قلم می‌توانند در این زمینه ورود پیدا کنند و هیچ گونه محدودیتی برای نقد و بررسی و ارائه مقاله وجود ندارد.

دبیر علمی همایش نگاهی به حکومت علوی بعد از ۱۴ قرن اظهار کرد: مبانی مشروعیت، وظایف حکومت، اخلاق سیاسی و حکومتی، رهیافت‌ها و آیین حکومت و زمینه‌ها دست آورد‌ها و ارزیابی نتایج آن از محورهای اصلی همایش است.

وی، حکومت و حق مردم و حکم خدا، حکومت و راهکارهای کسب قدرت، ویژگی‌های حاکم اسلامی و سنت اسلامی و سیره عقلایی را از ریز موضوع‌های این همایش ذکر کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchzini.23nvxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما