دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : 20148
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم خبر داد

فعالیت ۱۷ هزار کانون فرهنگی مساجد در سراسر کشور

قم نيوز : قم نيوز:‌مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: در حال حاضر ۱۷ هزار کانون فرهنگی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و بر اساس عملکردی که این مجموعه داشته شبکه خوبی برای اطلاع‌رسانی‌های دینی و معارف اسلامی تشکیل شده است.
فعالیت ۱۷ هزار کانون فرهنگی مساجد در سراسر کشور
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام سعید روحانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد با اشاره به اینکه ۱۸ اسفند ۱۳۷۱ کانون های مساجد کشور با مصوبه شواری عالی انقلاب فرهنگی شروع به کار کردند اظهار کرد: بعد از این مصوبه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تهران تشکیل و پس از آن هم در استان‌ها شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷ هزار کانون فرهنگی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند افزود: بر اساس عملکردی که این مجموعه داشته شبکه خوبی برای اطلاع‌رسانی‌های دینی و معارف اسلامی برای همه اقشار به ویژه جوانان تشکیل شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد محیطی گسترده دارند و اقشار مختلف با سلایق گوناگون می‌توانند در آنجا حضور یابند عنوان کرد: مقام معظم رهبری بارها توصیه کرده‌اند که این کانون‌ها باید با مجهز شدن به سلاح علم و فرهنگ از جوانان استقبال کنند.

روحانی با اشاره به اینکه در حال حاضر در قم ۴۳۰ کانون در ۳۲۵ مسجد مستقر شده‌است عنوان کرد: هدف اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آشنایی جوانان با آموزه‌های دینی به شیوه‌ای صحیح است.

مسئول دبیرخانه کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه ۳۱۰ کانون قم مربوط به آقایان و ۱۲۰ کانون هم متعلق به بانوان است گفت: ۳۷۰ کانون در شهر قم مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ کانون مسجد در قم به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند به این ترتیب که توانمندی ویژه‌ای در موضوعات خاص دارند تصریح کرد: کانون‌های مساجد قم در همه نقاط شهر قم به صورت مساوی تقسیم شده‌اند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به کمبود بودجه در دو سال اخیر عنوان کرد: با این حال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم با قوت کار خود را ادامه داده‌اند و سعی کرده‌اند با مشارکت سایر دستگاه‌ها، از ضعف برنامه‌ها جلوگیری کنند.

روحانی گفت: شهرداری و سازمان‌های مختلف آن، آستان مقدس فاطمه معصومه(س)، ادارات کل ارشاد و ورزش و جوانان، موسسات مختلف فرهنگی و سازمان تبلیغات اسلامی کمک های بسیاری را به این مجموعه کرده اند.

وی با اشاره به اینکه مام مبالغ پرداختی در تفاهم‌نامه‌هایی انجام می شود که دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آن را تنظیم می‌کنند خاطرنشان کرد: سالی دو بار تفاهم‌نامه میان کانون‌ها به امضا می‌رسد که یکی از آنها مربوط به اوقات فراغت است که در قم و امسال ۲۷۵ کانون تفاهم‌نامه را امضا کرده‌اند و ۸۴ مورد آنها مربوط به خواهران بوده است.

روحانی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌های امسال دارای سه رویکرد تحقق منویات رهبری، توانمندسازی کادر کانون‌ها و انسجام و هویت‌سازی کانون‌ها بوده‌اند اظهار کرد: برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی در ۱۲۰۰ نفر رشته، برگزاری دوره‌های آموزشی آفاق اندیشه با هدف توانمندسازی کادر کانون‌ها در امور مدیریتی و نیز نظارت و بازدید مستمر و متمرکز را نیز می‌توان جزو فعالیت‌های صورت گرفته دانست.

وی برپایی خیمه‌های شهدا را از دیگر فعالیت‌های این مرکز دانست و افزود: دیدار با خانواده شهدا و تهیه و توزیع روزنامه دیواری با موضوعات فرهنگی، طرح سنگر نت با ۴۴ سایت و وبلاگ با موضوع مسجد، ۳۰ شب ۳۰ محفل و جزء خوانی نوجوانان در حرم در ماه رمضان هم جزو فعالیت‌های شاخص به شمار می‌روند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به ۳۶ عنوان برنامه امسال کانون‌ها گفت: فعالیت‌های قرآنی، ورزشی، هنری، پژوهشی، راه‌اندازی طرح خانه‌های بهشت به منظور ارائه آموزش به والدین، حلقه‌های معرفت و پرسمان جوان با موضوع آزاد با حضور اساتید خبره از جمله این اقدامات هستند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcevz8w.jh87ei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما