دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب : 20183
مسئول بسیج دانشجویی استان قم خبر داد

آغاز اردوهای راهیان نور دانشجویان از 15 اسفند

قم نيوز : قم نیوز: مسئول بسیج دانشجویی استان قم از برگزاری اردوی راهیان نور در قم خبر داد و گفت: اعزام اردوهای دانشجویی از 15 اسفندماه جاری آغاز می‌شود.
آغاز اردوهای راهیان نور دانشجویان از 15 اسفند
به گزارش قم نیوز، محسن دیانی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز با اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های دانشجویان در خصوص اردوهای راهیان نور گفت: این اردوها مطابق سال‌های گذشته از ۱۵ اسفندماه آغاز و تا ۲۰ اسفندماه جاری در قالب پنج تا هفت دستگاه اتوبوس به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: ۶ کاروان و هر یک به مدت پنج روز به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند و از مناطق و یادمان‌های مختلف عملیاتی جنوب کشور بازدید می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در این اردوها شرکت می‌کنند، گفت: چهار کاروان خواهران و ۲ کاروان نیز برادران هستند و قسمتی از هزینه این اردوها توسط ناحیه بسیج دانشجویی، سپاه پاسداران استان و همچنین تخفیف ۵۰ درصدی که شرکت جوان سیر برای اردوهای دانشگاهی در نظر گرفته تامین شده است و قسمتی از هزینه نیز توسط خود دانشجویان و به همت وزارت علوم، دانشگاه پیام نور، مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش عالی و دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده است.

دیانی اردوهای راهیان نور را بزرگ‌ترین عملیات فرهنگی سال عنوان کرد و ادامه داد: ستادهایی برای هر کاروان تشکیل شده و کارهای مورد نظر میان خود دانشجویان تقسیم شده است.

وی به ایجاد فضاسازی دانشگاه پیش از اعزام دانشجویان به اردوها اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌هایی با موضوع دفاع مقدس، ارسال پیامک‌ها و پخش فیلم‌های دفاع مقدس مانند «چ» و «معراجی‌ها» از جمله برنامه‌هایی است که در دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم به حضور راویان دفاع مقدس در این اردوها اشاره کرد و ادامه داد: حضور رزمندگان جنگ به عنوان راوی و تعدادی از دانشجویانی که دوره‌های روایت‌گری را گذرانده‌اند از شاخصه‌های این اردوها است.

دیانی افزود: تهیه ۱۰۰ نمایشنامه رادیویی در قالب صوت، پخش فیلم‌های مستند در مسیر و همچنین اجرای نمایشنامه‌های دانشجویی و برنامه‌های فرهنگی در مقرهایی که برای افراد در نظر گرفته شده است از برنامه‌هایی است که برای شرکت‌کنندگان اردو طرح‌ریزی شده است.

وی یادآور شد: ۸۰ درصد افرادی که برای این اردوها ثبت‌نام کرده‌اند برای نخستین بار است که به این اردوها خواهند رفت.

مطالبه‌گری از مسئولان یکی از اهداف برگزاری اردوهای جهادی است

مسئول بسیج دانشجویی استان قم فعالیت‌های اردوهای جهادی را مهم عنوان کرد و ادامه داد: این اردوها در ۲ نوبت و در طول سال به صورت کلی انجام می‌شود.

دیانی افزود: ۱۳ گروه جهادی که خود به گروه‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شود به فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی، علمی، آموزشی و سلامت می‌پردازند. نوروز امسال نیز اردوی جهادی ۱۵ روزه خواهیم داشت که در قالب ۹ گروه اصلی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، پیام نور، شهاب دانش، پردیس، قم، شهید محلاتی، صنعتی و علمی کاربردی ساماندهی شده‌اند که به مناطق محروم اعزام خواهند شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم عنوان کرد: گروه‌های جهادی به مناطق محروم آبدانان ایلام، انورآباد کرمان، روستاهای اطراف قمرود، منوجان کرمان و اندیکای خوزستان اعزام خواهند شد؛ سه مقر اصلی نیز وظیفه پشتیبانی از این گروه‌ها را بر عهده دارند.

دیانی به حضور گروه‌های پیشقراول در مناطق اشاره کرد و گفت: این گروه‌ها برای آماده‌سازی و هماهنگی لازم به مناطق مورد نظر رفته تا شرایط لازم برای فعالیت در نوروز را فراهم کنند.

وی به کمک ارگان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: نیروی سپاه پاسداران، کمیته امداد امام خمینی، سازمان اوقاف کشور، سازمان منطقه نفت خیز جنوب، نیروهای مسلح و ... از جمله ارگان‌هایی هستند که در برگزاری این اردوها نقش دارند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم تاکید کرد: ساخت مدرسه، حسینیه، کمک به ساخت خانه سالمندان، آبرسانی، لوله‌کشی‌های آب، بهسازی منازل فقرا و ایتام از جمله کارهایی است که دانشجویان در این اردوها در مناطق محروم انجام خواهند داد.

دیانی عمده هدف از این اردوها را مطالبه‌گری از مسئولان و فعال ساختن آن‌ها برای بازدید از مناطق محروم دانست و تصریح کرد: متحد ساختن مردم و اهالی روستا در کمک به یکدیگر در ساخت و سازهای مورد نیاز و آشنایی دانشجویان با زندگی در مکان‌های سخت و قرار گرفتن در وضعیت‌های دشوار از دیگر اهداف برگزاری این اردوهاست.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdsf0x.yt0zj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما