چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : 20296
دبیر فعالان اقتصادی استان قم:

700 شرکت اتریشی با ایران همکاری و تعامل اقتصادی دارند

قم نيوز : قم نيوز: دبیر فعالان اقتصادی استان قم گفت: هم‌اکنون 700 شرکت اتریشی با ایران همکاری و تعامل اقتصادی دارند و روابط دو کشور هیچ‌گاه حتی در طول دوران جنگ قطع نشده است.
700 شرکت اتریشی با ایران همکاری و تعامل اقتصادی دارند
به گزارش قم نيوز به نقل از روابط عمومی دبیرخانه فعالان اقتصادی استان قم، ابوالفضل حجازی که به همراه فعالان اقتصادی ایرانی که در قالب یک هیئت تجاری به اتریش سفر کرده بودند تا با حضور در استان اشتایر مارک دومین استان مهم و صنعتی اتریش راه‌های افزایش تعاملات اقتصادی دوجانبه را بررسی کنند، در خصوص دستاوردهای این سفر گفت: استقبال مسئولان دولتی و بخش خصوصی اتریش از هیئت ایرانی بسیار خوب بود و زمینه برای توسعه همکاری‌ها در این سفر کاملاً فراهم شد.

وی با اشاره به نشست‌ها و جلسات متعدد فعالان اقتصادی ایرانی با گروه‌های مختلف صنعتی و بازرگانی اتریشی گفت: برابر توافقات صورت گرفته به زودی هیئتی تجاری از اتریش به ایران می‌آید تا ادامه مذاکرات و ارزیابی راه‌های عملی افزایش همکاری‌های دوجانبه اقتصادی در تهران ادامه یابد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: هم‌اکنون ۷۰۰ شرکت اتریشی با ایران همکاری و تعامل اقتصادی دارند و روابط دو کشور هیچ‌گاه حتی در طول دوران جنگ قطع نشده است.

حجازی تصریح کرد: مبادلات اقتصادی دو کشور در سال ۹۱ بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار بوده که بخش اعظم آن مربوط به واردات کالاهای اتریشی است که شامل ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی، گندم و دارو می‌شود.

دبیر فعالان اقتصادی استان قم با بیان اینکه این رقم در سال جاری دچار کاهش شده است اظهار داشت: آمار مبادلات اقتصادی ۱۰ ماهه دو کشور هنوز به مرز ۳۰۰ میلیون دلار هم نرسیده است.

وی هم‌چنین عنوان کرد: هیئت تجاری با سفر به وین در اتاق بازرگانی فدرال اتریش حضور یافته و دیداری با فعالان اقتصادی پایتخت اتریش داشته است.

حجازی خاطرنشان کرد: این هیئت تجاری اتاق تهران به سرپرستی یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق بازرگانی تهران و بیش از ۲۰ فعال اقتصادی در زمینه‌های مختلف برای دیدار و مذاکره با بخش خصوصی اتریش به این کشور سفر کرده بود.

این مسئول اذعان داشت: علاءمیرمحمدصادقی و سیدحمید حسینی از دیگر اعضای هیئت رئیسه اتاق تهران، محمدرضا بختیاری معاون امور بین‌الملل و تعدادی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق تهران نیز این هیئت را در این سفر همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciqrar.t1au32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما