چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : 20637
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران:

بانک‌های دولتی به تولید وام ۲۷درصد می‌دهند

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران با اشاره به اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید داخل بانک‌ها باید اعتماد بیشتری به واحد‌های تولید داشته باشند، گفت: ۷۰درصد مشکلات ما ناشی از عدم مدیریت درست است نه تحریم‌ها.
بانک‌های دولتی به تولید وام ۲۷درصد می‌دهند
 به گزارش قم نیوز، ابوالفضل حجازی در مورد الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی و نیاز واحد‌های تولید در این مسیر اظهار داشت: همان طور که رهبر فرمودند اگر به واحد‌های تولید داخلی اعتماد کنیم ، می توانیم توان تولید داخل را با تزریق نقدینگی بانک‌ها به 5 برابر افزایش دهیم. 70 درصد این مشکلاتی که امروز داریم ناشی از عدم مدیریت است نه تحریم‌ها زیرا منابع زیادی در کشور داریم ولی به دلیل مدیرت غلط در دولت‌های گذشته این مشلات رخ داده است.
 
وی افزود: چرا بانک‌های دولتی به واحد‌های تولیدی بزرگ نقدینگی تزریق نمی کنند البته اگر این کار انجام شود نیز با سود‌های بیش از 27 درصد است؛ همچنین با لحاظ 8 درصد مالیات ارزش افزوده، 25 درصد مالیات، 33 درصد تأمین اجتماعی، قیمت تمام شده کالا افزایش می یابد و در نهایت واحد‌های صنعتی به مرور با این روند یا کاهش تولید خواهند داشت یا تعطیل می‌شود.
 
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه اگر بخواهیم فرمایشات مقام معظم رهبری را محقق کنیم باید به واحد‌های تولید داخل و نیروی جوان نیز توجه داشته باشیم، گفت: هرچه برای خارجی‌ها فرش قرمز پهن کردیم نتیجه مطلوبی نداشت بنابراین با توجه بیشتر به تولید داخل می‌توانیم به هدف مورد نظر دست پیدا کنیم.
 
حجازی در مورد موانعی که برای تحقق اقتصاد مقاومتی توسط واحد‌ای تولیدی وجود دارد، تصریح کرد: برخی قوانین و دستور‌العمل‌هایی وضع شد که کارشناسی نبود و یک واحد تولیدباید برای ورود مواد اولیه خود 130 درصد پول پرداخت کند، آیا این تحریم داخلی نیست؟ بانکها می توانند پس از ورود مواد اولیه به بندر عباس، وجه مورد نظر را از تولید کننده دریافت کند.
 
وی با بیان اینکه ایران کد و شبنم هیچ کارایی و سیستم کنترلی نداشت و البته حذف شد، اما از چنین قوانینی در سالهای اخیر زیاد وضع شد و باید برای رونق تولید و افزایش آن، این دستو‌رالعمل‌ها را لغو کنیم، گفت: در شرایط فعلی و دولت جدید امیدواریم سال‌اینده سال شوفایی تولید و جذب نیروی جوان در واحد‌ای تولید نه دلالی باشیم.
 
این عضو اتاق با بیان اینکه باید به دنبال ورود تکنولوژی از خارج باشیم نه ورود کالاهای مصرفی، خاطر نشان کرد: از خارجی ها سودی ندیدم و در وسط راه و شرایطی که به آنها نیاز داشتیم ما را تنها گذاشتند بنابراین باید به توان داخل اتکا کرده و گفته‌‌های مقام معظم رهبری را محقق کنیم. 
 
انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdchq-ni.23nvxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما