يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : 20470
با موضوع علوم سیاسی و مباحث عدالت اجتماعی

چاپ دوم کتاب «نقد و بررسی نظریه‌های عدالت» منتشر می‌شود

قم نيوز : قم نيوز: مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی از انتشار چاپ دوم کتاب «نقد و بررسی نظریه‌های عدالت» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
چاپ دوم کتاب «نقد و بررسی نظریه‌های عدالت» منتشر می‌شود
به گزارش قم نيوز،  محمد روحانی امروز با اشاره به کتاب نقد و بررسی نظریه‌های عدالت اظهار کرد: این کتاب دارای شش فصل است که فصل نخست کتاب به طور طبیعی ابعاد و مسائل عدالت‌پژوهی را تبیین می‌کند و براساس مطالب موجود در این فصل عدالت‌پژوهی در حوزه علوم انسانی مدنظر مولف در مرحله اول بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ابعاد مختلف عدالت در واقع مفهوم‌شناسی عدالت، بعد اخلاق، ارزش عدالت،‌ بعد معرفت‌شناختی عدالت‌پژوهی و جوانب هنجاری عدالت یا اصول عدالت را طرح کردند.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ادامه داد: عدالت از نگاه فلاسفه مهمی مانند نظریه عدالت افلاطون، ارسطو و فارابی در این کتاب مطرح شده است.

وی تصریح کرد: در بخشی به نظریه عدالت از ارسطو پرداخته شده است که بین تجربه‌گرایی و متافیزیک و ارزیابی و نقد نظریه عدالت صحبت شده و در نهایت عدالت از منظر فارابی به طور کامل پرداخته شده است.

روحانی با بیان اینکه مباحث عدالت کانت چشمگیر است، افزود: نویسنده برداشت کانت از آزادی و حکمت عملی و فلسفه اخلاق کانت را طرح کرده و سپس سهم کانت در نظریه عدالت را مطرح می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نویسنده در فصل چهارم به طور مستقل به نظریه عدالت رالز می‌پردازد که سرآمد این مبحث در فلاسفه غرب است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی یادآور شد: «اختیارگرایی و مقوله عدالت اجتماعی» و «جامعه‌گران و مقوله عدالت» از مباحث دیگر مطرح شده در این کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب در قلمروی فلسفه سیاسی با تاکید بر مبحث عدالت بوده و هدف اصلی نویسنده تحلیل انتقادی برخی از نظریه‌های مهم و اثرگذار در زمینه عدالت‌پژوهی است.

کتاب نقد و بررسی نظریه‌های عدالت توسط حجت‌الاسلام احمد واعظی در ۵۴۴ صفحه تالیف شده که چاپ دوم آن در تیراژ هزار عدد و قیمت ۱۷ هزار تومان در آینده‌ای نزدیک به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccx0qi.2bqxm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما