سه شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 3535
مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد:

معرفی تازه‌های نشر در نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: نمایشگاه‌ تخصصی کتاب حوزه ضمن برقراری ارتباط با مخاطب، منابع و تازه‌های نشر را معرفی می‌کند.
معرفی تازه‌های نشر در نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید غلام‌عباس موسوی اظهار کرد: حوزه علمیه در زمینه تدوین کتاب بسیار فعال بوده و از دیرباز یکی از مکان‌هایی است که بیشترین آثار و تحقیقات را در حوزه نشر و کتاب داشته است و بیشترین سهم مطالعه را حوزویان داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کتاب نقش کلیدی و اساسی در حوزه‌های علمیه دارد و مولود مبارکی از حوزه‌های علمیه بوده و خواهد بود.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به کتاب‌های منتشر شده از سوی حوزه علمیه گفت: انتظار علمی محض از کتاب‌های حوزه علمیه می‌رود، بنابراین باید کتاب‌هایی که از سوی استادان و نویسندگان حوزوی منتشر شده و در بازار نشر عرضه می‌شود علمی، استدلالی و برهانی باشد.

وی ادامه داد: نویسندگان باید متناسب با نیاز زمان و ذائقه مخاطب، تنوع، اثرگذاری و مشکلات اجتماعی را در نظر گرفته و با توجه به منابع متقن و معتبر به تدوین آثار بپردازند.

موسوی خاطرنشان کرد: کتاب‌های کشکولی کمتر می‌تواند اثرگذار باشد و نمی‌تواند دردهای علمی جامعه را درمان کند.

وی عنوان داشت: کتب علمی مانند الغدیر و بحارالانوار که به حوزویان به ارث رسیده تاکنون نقش‌آفرین و اثرگذار بوده است و برکات فراوانی داشته و اکنون از انوار علمی این کتاب‌ها بهره‌مند می‌شویم.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: لازم است نویسندگان در عرصه نویسندگی به روز شده و کتاب‌ها را متناسب با فضای روز و ذائقه مخاطب بنویسند تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه‌های دائمی و سالانه کتاب و نشر حوزه گفت: با برپایی این نمایشگاه‌ها آثار حوزه ارائه شده و عموم مردم با بازدید، از این منابع به خوبی استفاده می‌کنند.

موسوی یادآور شد: نمایشگاه‌های کتاب ضمن برقراری ارتباط با مخاطب، منابع و منشورات جدید را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۷
https://qomnews.ir/vdch.xnxt23nmmftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما