سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 20570

اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) در نوروز 93

قم نيوز : قم نيوز: معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: رویکرد برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در نوروز 93، بهار و نوروز، سبک زندگی فاطمی و تبیین شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) است.
اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) در نوروز 93
به گزارش قم نيوز، حجت‏‌‏الاسلام مهدی احمدی در نشست خبری که ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه در حرم مطهر حرم معصومه (س) برگزار شد در مورد برنامه‌های نوروز ۹۳ اظهار کرد: رویکرد برنامه‌های فرهنگی آستان مقدس امسال، بهار و نوروز، سبک زندگی فاطمی و تبیین شخصیت حضرت فاطمه زهرا (ص) است.

وی افزود: محورها و برنامه‌هایی که در نوروز در حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهند شد با توجه به ایام فاطمیه تعیین شده‏‌‏اند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) به شهرک معارفی که در شبستان نجمه خاتون برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت: این شهرک با هدف الگوسازی و ارائه مفاهیم دینی در قالب وسایل تفریحی و سرگرمی است و در این شهرک معارف اعتقادی، اخلاقی و سبک زندگی اجتماعی ارائه می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه شهرک معارف کار خود را از ۲۸ اسفندماه آغاز می‏‌‏کند و تا ۱۴ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت، افزود: این شهرک در گروه سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال است و برنامه‌هایی نیز ویژه بانوان خواهد داشت؛ در قسمت خدمات فرهنگی نوای کریمه، تورهای حرم‏‌‏شناسی و برپایی نمایشگاهی با غرفه‌های کودک که به ارائه مفاهیم دینی به صورت کودکانه می‌پردازد از جمله برنامه‌هایی است که در ایام تعطیلات نوروز صورت می‌گیرد.

وی به برنامه‌هایی که برای زائران غیرایرانی در نظر گرفته شده‏‌‏اند اشاره کرد و گفت: انتشار تبریک پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی به زبان‌های دیگر، برپایی حلقه‌های معرفت به زبان‌های غیرفارسی، برگزاری مسابقات روزانه، مراسم عزاداری ایام فاطمیه به زبان‌های دیگر و حلقه‌های معرفت با الگوی عفاف و حجاب در مورد حضرت فاطمه زهرا (س) و نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز از برنامه‌هایی است که برای خارجی‏‌‏زبانان در ایام نوروز اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به ضرورت آگاهی مردم از زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و سبک زندگی ایشان تصریح کرد: برنامه زمزم معرفت که هر روز پیش از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود مانند سخنرانی در مورد تربیت فرزندان به صورت پرسش و پاسخ، آموزش اصول همسرداری حضرت زهرا و جایگاه ایشان، حجاب از منظر آن حضرت و بیان اصول و روش‌های تربیتی حضرت زهرا (س) از برنامه‌های تربیتی است که در نوروز سال ۹۳ اجرا می‌شود.

احمدی افزود: برگزاری محافل قرآنی، سوگواری ایام فاطمیه، برپایی نماز جماعت در همه صحن‌ها، ختم قرآن، پرسش و پاسخ در مورد مسائل شرعی و مشاوره‌های تربیتی، تصحیح قرائت نماز، قرائت زیارت‌نامه حضرت زهرا (س) نیز از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

وی در مورد برنامه‌های ویژه تحویل سال گفت: پنج‌شنبه ۲۹ اسفندماه پس از نماز مغرب و عشا برنامه‏‌‏ای با قرائت قرآن آغاز می‌شود و تواشیح، مداحی و سخنرانی حجت‏‌‏الاسلام رفیعی و همچنین قرائت ادعیه توسل، کمیل و جامعه کبیره نیز از برنامه‌هایی است که در شب تحویل سال اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) به فراخوان یک‌هزار خادم به منظور فعالیت در تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: واحد ارشاد با اعلام فراخوان به آموزش مداوم تعدادی از خادمان پرداخته است تا آن‌ها بتوانند به گونه‌ای شایسته با مسافران و زائران رفتار کنند.

احمدی به نصب یک تلویزیون شهری در ۲۸ اسفندماه در میدان آستانه اشاره کرد و ادامه داد: برای آماده‌سازی مسافران و زائران به منظور ورود به حرم حضرت معصومه (س) به پخش پیام‌های استکبارستیزی، سبک زندگی حضرت معصومه (س)، شهدا، علما و امام‌زاده‌هایی که در قم آرمیده‌اند، خواهیم پرداخت.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی و شهرداری نیز در راستای آماده‏‌‏سازی اطراف حرم مطهر و ارائه خدمات به زائران اقدامات بسیاری را انجام داده‌‏‌‏اند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdzk0x.yt0z56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما