جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : 20732
امام جمعه قم:

عملکرد آمریکا این کشور را همچنان دشمن شماره یک قرار داده است

قم نيوز : قم نیوز : امام جمعه قم گفت: رئیس جمهور آمریکا با آن قلم به دست گرفتن مسخره‌اش، حکم تحریم‌ها علیه ایران را تمدید می‌کند و ایشان و خانم اشتون بدانند که آمریکا همچنان دشمن شماره یک ملت ایران است.
عملکرد آمریکا این کشور را همچنان دشمن شماره یک قرار داده است
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد سعیدی، که در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم سخن می‌گفت، با اشاره به ایام فاطمیه اول، اظهار کرد: امسال هم قبل از عید و هم در پایان تعطیلات، ایام مزین به نام فاطمه زهرا (س) است و شایسته است با یادآوری و ذکر مصیبت‌ها و رنج‌های آن حضرت، با مولایمان، امام زمان (عج) همراهی کنیم.

امام جمعه قم افزود: امام علی (ع) می‌فرمایند که تقوا دژ محکمی است اما هرزگی و گناه خانه ای در حال فرو ریخته است و ایشان همچنین می‌فرمایند که با تقوا ریشه گناهان را می‌توان برید.

سالروز رحلت آیت الله کاشانی(ره)


تولیت آستان کریمه اهل بیت (س) تصریح کرد: امروز سالروز رحلت آیت الله کاشانی است که مبارزات ایشان در ملی شدن صنعت نفت معروف است و از دیگر علمایی که امروز وفات پیدا کرده‌اند، آیت الله بافقی هستند که در انتقال حوزه اراک به قم، نقش زیادی داشتند و در عین حال در امر به معروف و نهی از منکر سابقه طولانی دارند و امر به معروف همسر یکی از پهلوی‌های ایشان در تاریخ آمده است.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: علمای اسلام همواره در امر به معروف نقش عمده ای داشته‌اند و پرچم امر به معروف و نهی از منکر را برافراشته‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قم خاطرنشان کرد: برای تحقق حکومت امام زمان (عج)، باید سبک زندگی خود را سبک زندگی فاطمی قرار دهیم و به ایشان تاسی کنیم زیرا حضرت زهرا (س)، الگوی امام زمان (عج) هستند.

چهارشنبه آخر سال اسباب سواستفاده دشمن نشود


امام جمعه قم افزود: چهارشنبه آخر هر سال، رسم ناپسندی است که دشمنان نیز جوانان ما را تحریک می‌کنند و بدعت زشت آتش افروزی در چهارشنبه آخر سال، به نادرستی گذاشته شده است و مسلما با همراهی و همکاری خانواده‌ها، این بدعت زشت مهار می‌شود و جلوی سو استفاده دشمن گرفته می‌شود.

تولیت آستان کریمه اهل بیت (س) تصریح کرد: یکی دیگر از مسائل مهم این روزها، مسئله فرهنگ است که دائما نگرانی مقام معظم رهبری و مراجع تقلید را به همراه داشته است. مشکل اصلی اینجاست که عده ای در زمینه فرهنگ و به ویژه فرهنگ دینی، خود را صاحب نظر می‌دانند و با اظهارات خود برای کشور، حاشیه تولید می‌کنند و با تساهل و تسامح، متدینین را ناراحت می‌کنند.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید در زمینه فرهنگ تلاش خود را مضاعف کنند و مسئولین نیز به تذکرات علما توجه بیشتری داشته باشند.

مسئولین در راه تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند


رئیس شورای فرهنگ عمومی قم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، در ماه گذشته سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را به مسئولین ابلاغ کردند و سیاست‌های مسئولین مشخص شد. ایشان در سه شنبه گذشته در جمع نخبگان این سیاست‌ها را تبیین کردند و اظهار کردند که عزم جدی مسئولین و تبدیل این سیاست‌ها به برنامه‌های زمان بندی شده دقیق و نظارت و رفع موانع و حضور فعالان اقتصادی و سیاسی در این راه و گفتمان سازی، باعث می‌شود تا منافع این سیاست‌ها در دولت فعلی به مردم برسد.

امام جمعه قم افزود: اکنون تمام نخبگان و دست اندرکاران باید تلاش کنند تا این طرح در حد شعار باقی نماند و این گفتمان در همه جای کشور جاری شود.

انتقاد از اظهارات غیرمسئولانه و دیدار با فتنه گران کاترین اشتون


تولیت آستان کریمه اهل بیت (س) تصریح کرد: یکی دیگر از مناسبات هفته جاری، سفر خانم کاترین اشتون به ایران، با سخنان غیر مسئولانه و دیدار مشکوک با برخی فتنه گران همراه بود و با ضمیمه شدن سخنان مداخله جویانه دبیرکل سازمان ملل و توهین به رئیس جمهور کشورمان، واکنش مردم کشور را به همراه داشت.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: خانم اشتون با همراهی آمریکا و مقامات سازمان ملل، چشمان خود را بر جنایت‌های آمریکا و اسرائیل بسته‌اند. آن چه که اکنون در کشور اسلامی بحرین مشاهده می‌کنیم و فجایعی که در کشورهای میامنار و مصر با هدایت امریکایی‌ها انجام می‌شود و فجایع زندان گوانتانامو و ابوقریع، مصداق نقض حقوق بشر است که خانم اشتون و دبیرکل سازمان ملل آن را می‌بینند اما این بی اراده‌های وابسته از کنار آن می‌گذرند و سخنی نمی‌گویند.

عملکرد آمریکا این کشور را همچنان دشمن شماره یک قرار داده است

رئیس شورای فرهنگ عمومی قم خاطرنشان کرد: با این عملکرد، چطور این‌ها انتظار دارند ملت ایران به این‌ها خوش بین باشند؟ این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا با آن قلم به دست گرفتن مسخره‌اش، حکم تحریم‌ها علیه ایران را تمدید می‌کند و ایشان و خانم اشتون بدانند که ملت ایران برای این گونه اظهار نظرهای غیر مسئولانه، هیچ گونه ارزشی قائل نیست.

امام جمعه قم افزود: ملت فهیم و با بصیرت و با عزت ایران اسلامی و ایران امام راحل و ایران شهدا و ایران حزب الله، آمریکا را همچنان دشمن شماره یک خود می‌داند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdx50x.yt0zs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما