قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با بیان اینکه ملت برای اظهارنظرهای غیرمسئولانه ارزشی قائل نیست، گفت: ملت ایران، آمریکا را دشمن شماره یک خود می‌داند.
آیت‌الله سعیدی: ملت برای اظهارنظرهای غیرمسئولانه ارزشی قائل نیست
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، به سفر کاترین اشتون به ایران اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه شاهد بودیم که این سفر با برخی سخنان غیرمسئولانه و دیدارهای مشکوک با فتنه‌گران همراه شد.

وی ادامه داد: همچنین شاهد سخنان مداخله‌جویانه دبیرکل سازمان ملل و توهین به رئیس جمهور بودیم که مردم نسبت به این اقدامات واکنش نشان دادند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه گویا اشتون با همراهی آمریکا و مقامات سازمان ملل چشمان خود را بر جنایت‌هایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی مرتکب آن می‌شوند، بسته‌اند، اظهار کرد: امروز در کشورهای بحرین، مصر و میانمار شاهد وقوع جنایت‌های بسیاری هستیم که با هدایت آمریکایی‌ها انجام می‌شود.

وی در ادامه به جنایات و فجایع زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب اشاره کرد و اظهار داشت: در این زندان‌ها مصادیق بارز نقض حقوق بشر رخ می‌دهد، اما خانم اشتون و دبیرکل سازمان ملل سخنی از آن به میان نمی‌آورند.

سعیدی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا با قلم به دست گرفتن مسخره‌اش حکم تحریم علیه ایران را تمدید می‌کند، چطور این انتظار از ملت ایران وجود دارد که نسبت به آنها خوشبین باشد؟

وی تأکید کرد: آمریکا و خانم اشتون بدانند که ملت ایران برای چنین اظهارنظرهای غیرمسئولانه کمترین ارزشی را قائل نیست. ملت ایران اسلامی، ایران امام، ایران شهدا و ایران حزب الله با درک مثال‌زدنی و بصیرت بالای خود همچنان آمریکا را دشمن شماره یک خود قلمداد می‌کند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابراز نگرانی‌های مقام معظم رهبری و مراجع تقلید نسبت به مسائل فرهنگی، ابراز داشت: مشکل این است برخی در زمینه فرهنگ و به ویژه فرهنگ دینی خود را صاحب‌نظر دانسته و با اظهارات خود حاشیه درست کرده و تساهل و تسامح در برابر این مسائل موجب ناراحتی مومنین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید فعالیت‌های خود در عرصه فرهنگ را بیشتر کنند، گفت: مسئولان باید به تذکرات علما به ویژه در مسائل فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند.

سعیدی در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ایشان همچنین در جمع نخبگان نسبت به تبیین این سیاست‌ها اهتمام داشتند و عزم جدی مسئولان و تبدیل این سیاست‌ها به برنامه‌های زمان‌بندی شده دقیق و نظارت و رفع موانع و حضور فعالان اقتصادی و سیاسی در این راه و گفتمان‌سازی را مورد تاکید قرار دادند.

امام جمعه قم تأکید کرد: در حال حاضر وظیفه نخبگان و مسئولان است که این سیاست‌ها را اجرایی کرده و نگذارند که این طرح مهم و کاربردی در حد شعار باقی مانده و اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان در کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه اول تصریح کرد: قبل و بعد از ایام تعطیلات نوروز مزین به ایام فاطمیه شده است و باید با برگزاری مراسم‌های عزاداری و ذکر رنج‌ها و مصائب آن حضرت با حضرت ولیعصر(عج) همراهی کنیم.

سعیدی در ادامه بیان کرد: برای اینکه حکومت امام زمان(عج) محقق شود باید سبک زندگی ما فاطمی باشد و باید در زندگی به آن بانوی گرامی تاسی کنیم.

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و اظهار داشت: مراسم چهارشنبه آخر سال رسم ناپسندی است و در این میان شاهد هستیم که دشمنان نیز به تحریک جوانان می‌پردازند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برافروختن آتش در این روز یک بدعت نادرست است و باید با همراهی خانواده‌ها این بدعت از بین برود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdz50x.yt0zk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما