سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : 20938

مفهوم اقتصاد مقاومتی به ادبیات اقتصادی کشور مبدل شده است

قم نيوز : قم نيوز: استاندار قم در جلسه شورای اداری استان گفت: مفهوم «اقتصاد مقاومتی» به ادبیات اقتصادی کشور مبدل شده است.
مفهوم اقتصاد مقاومتی به ادبیات اقتصادی کشور مبدل شده است
به گزارش قم نيوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش استاندار قم در جلسه شورای اداری استان که با حضور مسئولان استان قم در تالار معصومیه استانداری برگزار شد فرارسیدن ایام حزن و عزای فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفت.

استاندار قم با محور قرار دادن اقتصاد مقاومتی به بیان فرمایشات مقام معظم رهبری مد ظله العالی در این ارتباط پرداخت و افزود: امروز با وجود تحریم‌های خصمانه و یک جانبه غرب علیه ایران مفهوم «اقتصاد مقاومتی» به ادبیات اقتصادی کشور مبدل شده است.

وی در ادامه با اشاره به نامه ۱۱ ماده‌ای رئیس جمهور به دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی به طور شفاف وظایف و ماموریت‌های بین بخشی مجموعه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه دولت را در راستای تحقق اهداف چشم انداز بیست ساله مشخص کرده است.

استاندار قم افزود: بر اساس این فرمان هر یک از دستگاه‌های استانی باید در چارچوب وظایف محوله برنامه منسجمی را برای عملیاتی کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان داشته باشند و استانداری قم نیز به نوبه خود کارگروه ویژه‌ای را برای این منظور تشکیل خواهد داد.

وی اقتصاد مقاومتی را نظام جهادی برای مقابله با دشمن و گذرگاه امنی برای عبور از شرایط و مقطع حساس کنونی دانست و افزود: اجرای صحیح این سیاست ثمرات بیشماری را برای اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.

صالحی منش اتکاء به نیروی انسانی و دانش بومی را لازمه اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و رسیدن به حماسه اقتصادی تلقی و خاطرنشان کرد:‌ خوشبختانه بسترها و زمینه‌های این مهم از جمله نیروهای بومی، مومن، انقلابی و با استعداد در استان قم فراهم بوده و لازم است مسئولان استان با دوری از شعار به سمت تحقق آن گام بردارند.

استاندار قم با بیان اینکه آحاد مردم باید در زمینه تحقق این مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب تلاش جهادی داشته باشند اشتغالزایی، ‌کارآفرینی، توسعه تعاون، گسترش عدالت اجتماعی، افزایش بهره وری و تقویت صنعت و اقتصاد استان را از جمله مواردی دانست که برای دستیابی به این مهم مورد نیاز است.

صالحی منش همچنین با اشاره به نزدیک شدن به ایام سال نو،‌ میزبانی مسافران و زائران نوروزی را توفیق الهی عنوان کرد و خواستار فراهم کردن زمینه آسایش مهمانان نوروزی در بهار فاطمی شد.

وی حضور میدانی مدیران برای ارائه خدمات شایسته به زوار و مجاورین حرم کریمه اهل بیت را ضروری تلقی کرد و بر پیگیری مستمر ایشان در رفع مشکلات مردم عزیز میهن اسلامی در این ایام تاکید کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbw9b5.rhbgfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما