سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : 21230

12 فروردین نقطه عطفی برای تمدن‌سازی بر پایه اسلام است

قم نيوز : قم نیوز:عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: 12 فروردین روز حضور سیاسی و اجتماعی اسلام در دنیای معاصر و نقطه عطفی برای تمدن‌سازی بر پایه اسلام و حضور ملت است.
12 فروردین نقطه عطفی برای تمدن‌سازی بر پایه اسلام است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عباس کعبی با اشاره به فرارسیدن روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: ۱۲ فروردین روز پیروزی دین و ملت با اتکا به رأی مردم بود و اگر ۲۲ بهمن روز پیروزی سیاسی انقلاب اسلامی نامیده شده، ۱۲ فروردین روز پیروزی حقوقی نظام جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: مشروعیت نظام سیاسی بر پایه موازین شرعی و با رای ملت در ۱۲ فروردین تثبیت شد و مردم اسلام را انتخاب کردند و به حاکمیت دین رأی آری دادند و نظام مردم‌سالاری دینی با رأی قاطع ملت ایران به شکل جمهوری اسلامی مستقر شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام خمینی(ره) روز ۱۲ فروردین را عید حزب‌الله اعلام کردند، عنوان داشت: روز جمهوری اسلامی روز آغاز حاکمیت دین بر پایه رأی مردم و بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی است.

وی یادآور شد: ۱۲ فروردین روز حضور سیاسی و اجتماعی اسلام در دنیای معاصر و نقطه عطفی برای تمدن‌سازی بر پایه اسلام و حضور ملت است.

کعبی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین با پیروزی پی در پی مبشر تلفیق عقلانیت، معنویت، علم، ایمان، آزادی، عدالت، کرامت انسان، ابداع، خلاقیت، ابتکار، پیشرفت، تعالی و ایستادگی در برابر جبهه استکبار شد.

وی ادامه داد: روز جمهوری اسلامی روز ایمان آگاهانه و حضور مسئولیت‌شناسانه ملت در عرصه سیاسی و اجتماعی و روز تعیین سرنوشت ملت ایران و اعلام حمایت، بیعت و دفاع از ولایت فقیه برای استقرار حاکمیت اسلامی از طریق صندوق رأی بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ۱۲ فروردین روز ماندگاری در تاریخ سیاسی معاصر ایران است، گفت: تجربه جدیدی از نظام سیاسی بر پایه اسلام در این روز آغاز شد و در حقیقت جمهوری اسلامی نقطه جدیدی برای پیوند دین و مردم در صحنه حکومت به منظور ایجاد تمدن، تعالی و پیوند عمیق امامت و امت بود.

وی یادآور شد: در طول ۳۵ سال در هر زمانی مردم در انتخابات شرکت می‌کنند، رفراندوم دیگری برای صحه گذاشتن بر انتخاب ۱۲ فروردین ۵۸ صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchvini.23nzxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما