سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 21229

12 فروردین سالروز بزرگترین انتخاب مردم ایران

قم نيوز : قم نیوز: 12 فروردین سال 58، ملت ایران پای صندوق های رای حاضر شدند و در واقع به آزادی و سربلندی و استقلال خود رای دادند و پس از شکست رژیم 2500 ساله سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی "آری" گفتند و حکومتی بر پایه حق و عدالت را انتخاب کردند.
12 فروردین سالروز بزرگترین انتخاب مردم ایران
به گزارش قم نیوز، کمتر از دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی که با رشادت بسیاری از مردان و زنان و نثار خون هزاران شهید به دست آمده بود، ملت ایران در فروردین ماه سال ۱۳۵۸ به دعوت امام خمینی (ره) در همه پرسی انتخاب نظام سیاسی کشور شرکت و در آن قریب به صد در صد یعنی ۹۸.۲ شرکت کنندگان با دادن رای "آری" حکومت اسلامی را به عنوان نظام حاکم بر کشور ایران انتخاب کردند.

در روز ۱۲ فروردین ایمان باطنی مردم ایران به صورت رای "آری" تجلی یافت و ثمره آن نیز تاسیس نظام اسلامی در کشور شد.

مردم ایران در آن روز حماسه ای بزرگ خلق کردند و در واقع با رای "آری" به نظام جمهوری اسلامی به قطع همه وابستگی ها اعم از شرقی و غربی رای مثبت دادند و نشان دادند که خواهان حکومتی هستند که مبتنی بر ارزش های دینی و اسلامی باشد، درست همان ارزش ها و باورهایی که سال ها برای آن مبارزه کرده و متحمل زندان، تبعید، شکنجه، سختی و محرومیت های زیادی شده بودند.

۱۲فروردین برگ زرینی از تاریخ عزت و اقتدار ملت ایران است

در این خصوص حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در گفتگو با خبرنگار مهر، روز جمهوری اسلامی را برگ زرینی از تاریخ عزت و اقتدار ملت ایران دانست که برای همیشه ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به فرارسیدن روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: ۱۲ فروردین روز تحقق پیروزی خون بر شمشیر و روز تحقق آرمان مظلومان تاریخ و شیرینی تقلید از مراجع معظم و پیشرو است.

حجت الاسلام نجاریان زاده اضافه کرد: فقهای قرن‌های گذشته در کتاب‌هایشان چنین روزی را نوید داده‌اند و امروز نیز عالمان دینی و مراجع تقلید تحقق روزی شیرین‌تر از ۱۲ فروردین را با ظهور حضرت مهدی موعود(عج) که روز تحقق همه خوبی‌هاست به مردم نوید می‌دهند.

وی در ادامه شکل گیری نظام جمهوری اسلامی را مقدمه فراهم شدن ظهور حضرت مهدی(عج) دانست و افزود: ملت ایران در روز ۱۲ فروردین، روز مرگ استکبار را به عالمیان اعلام کرد و به دنیا فهماند که چگونه یک ملت با دست خالی می‌تواند در برابر ابرجنایتکاران تاریخ پیروز شود و پرچم عزت و حمایت از مظلومان را در اقصی نقاط گیتی به اهتزاز در آورد.

آزادی فکر و اندیشه از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی است


معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود آزادی فکر و اندیشه را یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی برشمرد و تاکید کرد: کسانی که داهیه رعایت حقوق بشر دارند در حالی آزادی ملت ایران را انکار می‌کنند که به برکت ۱۲ فرودین آزادی بیان و قلم در کشور ما حاکم است، به گونه‌ای که حتی برخی‌ها پا را فراتر گذاشته و در عمل، بیان و فضای مجازی و تریبون‌های عمومی و تولید محصولات هنری هر چه می‌خواهند می‌نویسند و بیان می‌کنند.

وی گفت: ۱۲ فروردین روز شکست درهای زندان‌های سیاسی و آزادی انسان‌های در بند استکبار است و ملت ما پیام خون شهیدان انقلاب را در روز ۱۲ فروردین به جهانیان اعلام کرده است.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcf10d0.w6dy0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما