سه شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : 2124
مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی قم خبر داد:

فعالیت 3 کارگاه پرورش ماهی زینتی در روستاهای قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قم از فعالیت سه کارگاه پرورش ماهی زینتی به صورت الگویی در روستاهای این استان خبر داد.
فعالیت 3 کارگاه پرورش ماهی زینتی در روستاهای قم
به گزارش قم نیوز، محمدرضا طاهری امروز با اشاره به اینکه زمینه ایجاد اشتغال برای بانوان روستایی فراهم است، گفت: بانوان روستایی می‌توانند در صورت تمایل به مراکز جهاد کشاورزی بخش‌های خود مراجعه و نسبت به ایجاد اشتغال اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هر بانوی روستایی می‌تواند در منزل خود به پرورش ماهی بپردازد، عنوان کرد: بانوانی که توانایی انجام این کار را در خود می‌بینند، می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی، دریافت آکواریوم و دیگر تجهیزات لازم به پرورش ماهی تزئینی بپردازند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قم از فعالیت سه کارگاه خانگی در این زمینه خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون سه کارگاه پرورش ماهی‌های تزیینی به صورت الگویی و آزمایشی مشغول فعالیت هستند.

طاهری اضافه کرد: این کارگاه‌های خانگی که در روستاهای حیدر آباد، ورجان و مبارک‌آباد فعال هستند، ظرفیت تولید ۲۵ هزار قطعه ماهی را در آکواریوم دارند.

وی با بیان جزییات این طرح خاطرنشان کرد: در آکواریوم‌های خانگی که در اختیار بانوان روستایی است، ماهی‌ها تکثیر مصنوعی می‌کنند و در واقع چندین نوع ماهی پرورش می‌‌یابند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قم اظهار کرد: جهاد کشاورزی استان این آمادگی را دارد تا تجهیزات لازم را در اختیار بانوان قرار دهد و افراد متقاضی می‌توانند به اداره کار مراجعه کرده و از تسهیلات بانکی و مساعدت‌های لازم نیز بهره‌مند شوند.

طاهری پرورش ماهی‌های تزیینی را یکی از مشاغل خانگی برشمرد و تصریح کرد: پرورش ماهی‌های تزیینی به عنوان یک شغل معرفی شده است و بانوان روستایی می‌توانند از این فرصت برای ایجاد شغل و گذراندن اوقات فراغت استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه انجام اینگونه اقدامات با ذوق و سلیقه بانون همخوانی دارد، گفت: بانوان می‌توانند با ذوق و سلیقه خود به بهترین شکل به پرورش ماهی‌های تزیینی پرداخته و به نوعی کسب درآمد کنند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قم اضافه کرد: فعالیت در این زمینه محدود به یک آکواریوم نیست بلکه افرادی که توانایی بیشتری داشته باشند، می‌توانند کار خود را گسترش داده و به طور وسیع عمل پرورش ماهی را انجام دهند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.unuk49n6y5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما