چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : 21249

طبيعت سرمايه اي براي نسل آينده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: طبيعت سرمايه اي براي نسل هاي آينده است و آسيب رساندن به آن آينده گان را دچار مخاطره ميكند.
طبيعت سرمايه اي براي نسل آينده است
به گزارش قم نیوز، محمود علی رکنی اظهار داشت: روز طبیعت مردم به دامان طبیعت می روند و لازم است در این روز از محیط زیست خود محافظت کرده و در شان خود با طبیعت برخورد کنیم.

وی بیان داشت: طبیعت به ما اکسیژن و خدمات ارائه می دهد و لازم است ما نیز ضمن حضور در طبیعت، روز سیزده فروردین قدردان زحمات خداوند و سپاسگزار زیبایی های طبیعت باشیم و با رعایت حق و حریم طبیعت به آن احترام بگزاریم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان این که ما همه گونه از طبیعت استفاده می کنیم، افزود: طبیعت موجود زنده ای است که باید به آن احترام گذاشت و درخور شان انسان باید با طبیعت رفتار کنیم و از شکستن شاخه های درختان پرهیز کرده و ذغال مناسب از قبل تهیه کرده و استفاده کنیم.

رکنی عنوان کرد: مراجع تقلید حفظ محیط زیست را واجب و آلوده کردن آن را حرام دانسته اند و لازم است ما ایمان خود را با حفاظت از طبیعت در این باره عملیاتی کرده و آسیبی به محیط زیست وارد نکنيم.

توزیع نایلون های زباله و بروشورهای محیط زیست

وی یادآور شد: محیط بانان محیط زیست در مناطق مختلف قم حضور دارند و از محیط زیست محافظت می کنند و در میان مردم نیز بروشورهای محیط زیست و نایلون های زباله توزیع می کنند.

مدير كل حفاظت محيط زيست استان قم با اشاره به لزوم رعایت اخلاق زیست محیطی گفت: شهروندان ضمن بهره بردن از منابع طبیعی و خدادادی از تخریب آن جدا خودداری کنند زیرا پاسبانی از طبیعت ارزشمندی دین اسلام را نشان داده و احترام گذاشتن به خالق یکتا است.

شهروندان اخلاق زیست محیطی را رعایت کنند

وی ادامه داد: شهروندان با رعایت اخلاق اسلامی ضمن بهره بردن از محیط زیست و فضای آن در حفظ آن کوشا باشند.

رکنی بیان داشت: تخریب و از بین بردن پوشش گیاهی، سرشاخه های درختان و از آتش سوزی حقوق شهروندی را ضایع کرده و خلاف قانون است.

مدير كل حفاظت محيط زيست استان قم در این زمینه ادامه داد: جلوگیری از تخریب منابع طبیعی ضرورتی است که بر عهده هر شهروندی بوده و احترام گذاشتن به خالق یکتا است.

رکنی تصریح کرد: منابع طبیعی سرمایه ای برای نسل امروز و آینده است و به خطر انداختن این سرمایه ملی ممکن است جان انسان های نسل بعد را به مخاطره بیندازد.

وی افزود: همراهی و همدلی مردم در این زمینه می تواند ضمن تقویت اهداف و رسالت محیط زیست فرهنگ استفاده درست از این منابع را نهادینه کند.

مدير كل حفاظت محيط زيست استان قم خطاب به شهروندان یادآور شد: از حمل ابزارهای تخریب محیط زیست همچون اره و سلاح جدا خودداری کرده چرا که قطع درختان و شکار حیوانات زیست محیطی صدمات غیرقابل جبرانی را به همراه دارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchwini.23nzkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما