سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 20232
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم

احیای کمربند سبز اطراف شهر قم راهکاری موثر در رفع آلودگی‌ است

قم نيوز : قم نيوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: پالایش هوا، تعدیل درجه حرارت و رطوبت، تلطیف هوا، جاذب و عایق صوتی، تقویت ذخایر آب‌های زیرزمینی، تولید اکسیژن از جمله کارکردهایی است که با احیای کمربند سبز اطراف شهر قم به دست می‌آید.
احیای کمربند سبز اطراف شهر قم راهکاری موثر در رفع آلودگی‌ است
به گزارش قم نيوز، محمود علی رکنی درباره برنامه‌های این سازمان در روز درختکاری اظهار کرد: روز ۵ شنبه همزمان با روز درختکاری برنامه‌ای با همکاری تشکل‌های زیست محیطی استان برای درختکاری و همچنین یک شنبه با همکاری دانشگاه قم همایشی علمی تخصصی داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با تاکید براینکه چیزی که از لحاظ فضای سبز اهمیت دارد گونه‌های مختلف گیاهی است، افزود: در گذشته کمربند سبز انارستان به وسعت ۱۵ هزار هکتار اطراف قم را احاطه کرده بود از این رو در تلاش هستیم تا این کمربند را مجددا ایجاد کنیم این مدل بیولوژیک در شهرهای مدرن امروزی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که کمربند یا حلقه‌ای سبز مثل گذشته از گونه‌های مختلف سازگار با محیط بومی استان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این طرح محدودیت‌هایی دارد اما باید به دنبال اجرای آن باشیم البته شهرداری و معاونت فضای سبز و پارک‌ها در حال ایجاد این فضا هستند اما همکاری بیشتری را می‌طلبد.

رکنی بیان کرد: ایجاد فضاهای سبز شهری در محلات و مناطق مختلف شهر در ایجاد توازن فضای سبز در استان کمک می‌کند که این امر نیازمند داشتن رویکرد مناسب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عنوان کرد: علاوه بر فضای سبز درون شهر، باید کاشت نهال بیرون از شهر را پیگیری کنیم البته مسئولان منابع طبیعی در راستای بیایبان زدایی گام‌های موثری را برداشته‌اند.

وی به بیان کارکردهای تقویت فضاهای سبز در استان اشاره کرد و گفت: از جمله کارکردهای فضای سبز در شهر پالایش هوا، تعدیل درجه حرارت و رطوبت، تلطیف هوا، جاذب و عایق صوتی، تقویت ذخایر آب‌های زیرزمینی، تولید اکسیژن است این فواید منهای تاثیرات زیبایی‌شناختی است.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcirrar.t1aup2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما