شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب : 21283
امام جمعه قم:

ریشه اصلی اختلاف غرب با ایران مسئله اسلام است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: قطعنامه اتحادیه اروپا و اقداماتی از این دست خارج از محدوده مسائل هسته‌ای بوده و می‌توان گفت اصلی‌ترین ریشه اختلاف غرب با ایران مسئله اسلام است.
ریشه اصلی اختلاف غرب با ایران مسئله اسلام است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به فرازی از آیات سوره حجرات با موضوع رعایت احترام پیامبر (ص) اظهار کرد: براساس این آیات رعایت احترام پیامبر اسلام (ص) ضروری است.

امام جمعه قم با بیان اینکه ادب در معاشرت با خوبان به دست می‌آید، افزود: رعایت ادب و احترام در ورود به حرم‌های مقدس نیز لازم است این در حالی است که منافقان بعد از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) به خانه ایشان هجوم بردند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) باتقدیر از امت ولایی ایران در حفظ حرمت ایام فاطمیه تصریح کرد: دخت نبی مکرم اسلام در عمر کوتاه مدت خود شیعه را بیمه کرد.

وی روز هنر انقلابی اسلامی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: این وظیفه مسئولان است که در راستای پاسداشت هنر اصیل اسلامی بکوشند و تهاجمات فرهنگی را خنثی کنند.

آیت الله سعیدی با اشاره به قطع‌نامه اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: این قطعنامه و اقداماتی از این دست خارج از محدوده مسائل هسته‌ای بوده و می‌توان گفت اصلیترین ریشه اختلاف غرب با ایران مسئله اسلام است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده بودند که به مذاکرات خوشبین نیستم و آن‌ها هر روز مسائل جدیدی مطرح می‌کنند، عنوان کرد: بهانه جویی‌های غرب در بحث هسته‌ای است فضاسازی برای سنگ اندازی در مسیر تیم مذاکره کننده ایرانی است تا فرصت دفاع از حقوق حقه ملت را بگیرند.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه (س) با تاکید براینکه ملت ما بهای دین داری خود را می‌پردازد، خاطرنشان کرد: پیروزی نهایی از آن مسلمانان و شیعیان امیرالمومنین (ع) است و دشمنان اسلام نمی‌توانند با این اقدامات کاری از پیش ببرند.

آیت الله سعیدی با اشاره به برگزاری نخستین آزاد و مردمی در افغانستان عنوان کرد: امیدواریم مردم افغانستان با حضور جدی در این انتخابات شخصی که توانایی ایستادگی در برابر قدرت‌های متجاوز و مداخله‌گر را داشته باشد انتخاب کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه تجربه تاریخی نشان داده دولت‌های متجاوز خارجی برای رسیدن به مطامع خود ابتدایی‌ترین منافع کشورهای مورد تجاوز را رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: دولت جدید در افغانستان باید برای حل مشکلات افغانستان از قبیل وابستگی شدید به بیگانگان و نیز ناامنی و گروه‌های تروریستی، تفرقه میان نیروهای خودی، بیکاری و تولید مواد مخدر گام‌های اساسی را بردارد.

وی شهادت طلبه ناهی از منکر را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: شهادت شهید خلیلی دل مردم را آزرده کرد و وظیفه مسئولان است که با وضع قوانین از آمران به معروف حمایت کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfm0d0.w6dycagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما