چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 21530

حوزه باید منطبق با دیدگاه رهبری و مراجع تقلید حرکت کند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: حوزه پویا حوزه‌ای است که نه از دیدگاه رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید عقب بیفتد و نه جلوتر حرکت کند.
حوزه باید منطبق با دیدگاه رهبری و مراجع تقلید حرکت کند
به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در دیدار اعضای شورای معاونین مدیریت حوزه علمیه استان قم که در آغازین روزهای سال ۹۳ برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س) با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید اظهارداشت: با عنایت و توجه به این رهنمودها بتوانیم در مسیر محقق ساختن اهداف این بزرگواران که نشر و گسترش معارف والای اسلام و قرآن است حرکت کنیم.

وی گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف قبل از سال نو آغاز شد، حوزه پویا حوزه‌ای است که نه از دیدگاه رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید عقب بیفتد و نه جلوتر حرکت کند؛ بلکه کاملا مطابق و هماهنگ با منویات این عزیزان حرکت کرده و دیدگاه‌های آنان نقش محوری حرکت‌های حوزه باشد.

فرخ‌فال افزود: رهبر معظم انقلاب قبل از سال جدید در موضوع اقتصاد مقاومتی که نخستین اشاره معظم له در باب اقتصاد بود، با ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و تشکیل جلسه با مسئولان عالی نظام، به تبیین و تشریح اهمیت توجه به این مقوله مهم پرداختند و حوزه نیز به این منشور رهبری باید توجه ویژه داشته و نقش محوری خود را به خوبی ایفا کند.

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به عنوان «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» تاکید کرد: این نامگذاری که در برگیرنده دو بال اساسی حرکت نظام به سوی اهداف بلند و والای خود است بر روی استوانه‌ای محکم بنا نهاده شده که آن عزم ملی و مدیریت جهادی است و حوزه علمیه قم نیز برای دستیابی به موفقیت در عرصه‌های مختلف، نیازمند یک عزم عالی ملی و مدیریت جهادی است تا بتواند به خوبی وظایف محوله خود را به انجام رساند.

فرخ‌فال با بیان اینکه اکثر طلاب و فضلای حوزه در قم تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قم باید در راستای پیاده کردن اهداف و سیاست‌های کلی سلامت در بخشی که مربوط به حوزه می‌شود به خوبی ایفای نقش کرده و منویات مقام معظم رهبری را در باب سلامت به نحو مطلوب پیگیری کند.

وی در پایان با اشاره به تاکیدات آیت‌الله حسینی بوشهری در خصوص نقش حوزه علمیه در مباحث روز جامعه گفت: حوزه به عنوان پرچمدار اسلام و دین نمی‌تواند در مباحث روز جامعه و اسلام از قافله عقب بماند و در مباحث نظام و اسلام بی‌تفاوت باشد؛ لذا باید با حفظ استقلال، در کنار مردم، به پشتیبانی خود از نظام اسلامی بپردازد و در مسائل کلان اسلام و مسلمین بی تفاوت نباشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcawmnu.49n6e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما