دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : 24512

مجمع عمومی جامعه مدرسین پیرو رهبری و مراجع تقلید است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این مجمع مطیع و پیرو رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید است گفت: مجمع در بحث ارتقای علمی و جریانات مربوط به حوزه ورود خواهد داشت.
مجمع عمومی جامعه مدرسین پیرو رهبری و مراجع تقلید است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در نشست خبری هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که پیش از ظهر امروز برگزار شد اظهار کرد: جایگاه جامعه مدرسین و تاسیس آن به زمان مرجعیت آیت‌الله بروجردی برمی‌گردد و این تشکل حوزوی دارای جایگاه با عظمتی است.

وی با اشاره به اینکه پرچم حوزه‌های علمیه بر شانه پرمسئولیت جامعه مدرسین گذاشته شده است گفت: جامعه مدرسین در مسیر ارتقا و تعالی اهداف حوزه‌های علمیه حرکت می‌کند.

رئیس هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۹ به استان قم اظهار کرد: رهبری در این سفر پرخیر و برکت که ۱۰ روز به طول انجامید مطالبات خود را از حوزه علمیه مطرح کردند و یکی از این مطالبات توسعه کمی و کیفی جامعه مدرسین بود.

وی با اشاره به اینکه برخی از مراجع عظام تقلید فعلی از اعضای سابق جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم بوده‌اند گفت: اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ابعاد سیاسی، علمی و ارتباط با امام، رهبری و انقلاب همواره ایفای نقش کرده‌اند و شخصیت‌های برجسته‌ای عضو جامعه‌ مدرسین حوزه علمیه قم بوده‌اند.

فرخ فال با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بر این مسئله تاکید داشتند که دایره اعضای جامعه مدرسین وسیع‌تر از وضعیت کنونی در نظر گرفته شود بیان کرد: در راستای تحقق این فرمایش رهبری اساس‌نامه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تدوین شد و زمستان سال گذشته نیز جلسه مجمع عمومی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این مجمع دارای ظرفیت بسیار بالایی است تاکید کرد: این مجمع در جریانات سیاسی، اجتماعی و مطرح در ارتباط با حوزه، نظام و مسائل مربوط به دنیای اسلام موضع‌گیری خواهد داشت.

رئیس هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این مجمع مطیع و پیرو رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید است گفت: مجمع در بحث ارتقا علمی و جریانات مربوط به حوزه ورود خواهد داشت.

وی تعداد اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را ۳۲۷ نفر به علاوه اعضای سابق جامعه مدرسین عنوان کرد و افزود: امیدواریم که با شعاع وسیع‌تر بتوانیم در خدمت حوزه، نظام و امت اسلامی باشیم.

فرخ فال در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط عضویت در این مجمع تاکید کرد: اساتیدی که در حوزه علمیه قم دارای کرسی تدریس بوده و هفت سال سابقه تدریس در سطوح عالی داشته باشند می‌توانند عضو این مجمع شوند و نسبت به جذب آنها اقدام می‌شود.

وی در خصوص دغدغه آیت‌الله مکارم شیرازی نسبت به تشکیل این مجمع اظهار کرد:‌ آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید داشتند که تمام گروه‌های اساتید سطوح عالی حوزه تعطیل شده و مجمع عمومی یک کار واحد را آغاز کند.

رئیس هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اعمال نظر معظم له نیازمند زمان است گفت: رایزنی‌های لازم را انجام داده‌ایم و مقدمات را فراهم کرده‌ایم تا به این نقطه ایده‌آل برسیم.

وی تصریح کرد: به کمک شورای عالی جامعه مدرسین خواسته آیت‌الله مکارم شیرازی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را محقق خواهیم کرد.

فرخ فال در ادامه با تاکید بر اینکه مجمع عمومی بازوی قوی و فراگیر برای جامعه مدرسین است تصریح کرد:‌ جامعه مدرسین در بازه‌های زمانی مختلف ممکن است که از حیث اعضا نیاز به تکمیل و توسعه داشته باشند و بر این اساس نیاز خود را به مجمع عمومی اعلام خواهد کرد.

وی ادامه داد: مجمع منطبق با اساس‌نامه افرادی را انتخاب خواهد کرد و به عنوان عضو جدید به شورای عالی جامعه مدرسین پیشنهاد می‌دهد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdxk0x.yt0of6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما