شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : 21665
منبع : قمنا
استاد میرباقری در سالگرد آیت الله حائری طبسی:

آیت الله حائری طبسی الگویی مناسب برای طلاب جوان و روحانیون می باشد

قم نيوز : قم نیوز: یازدهمین سالگرد ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله سید محمد علی حائری طبسی(ره) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، هیئات مذهبی، روحانیت معظم و نمایندگان بیوت مراجع عظام، شامگاه پنجشنبه در حسینیه کربلایی های قم برگزار گردید.
آیت الله حائری طبسی الگویی مناسب برای طلاب جوان و روحانیون می باشد
به گزارش قم نیوز، سخنران این مراسم آیت الله سید محمد مهدی میرباقری با اشاره به جایگاه علم و مقام اهل بیت علیهم السلام، امیرالمومنین علی علیه السلام را جلوه تمام معنای علم الهی توصیف و با اشاره به روایات باب علم و جایگاه حضرت امیردر آن ها، مقام علمی حضرت را عالی ترین نوع بعد از نبی مکرم اسلام صل الله علیه و آله توصیف کرد.tabasi

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان برخی روایات در خصوص مقام انبیاء و جایگاه رفیع این بزرگواران به این مطلب اشاره کرد که بر اساس روایات منقول از نبی مکرم اسلام صل الله علیه و آله، هرآنچه پروردگار به انبیای الهی اعطا فرموده در وجود مبارک حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام جمع است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان مقامات معنوی و انوار الهی اهل بیت علیهم السلام متذکر شد: هر انسانی برای رسیدن به کمالات راهی جز تمسک و پیروی از خاندان نبوت ندارد و در این مسیر مرحوم آیت الله حائری طبسی یکی از نمونه های بارز برای تعالی و نشر مکتب اهل بیت عضمت و طهارت علیهم السلام به شمار می رفتند.

آیت الله سید محمد مهدی میرباقری در پایان سخنان خود، سبک زندگی این عالم وارسته در بخشش و نگاه کریمانه به مردم را مورد اشاره قرار داد و افزود: سبک زندگی مرحوم آیت الله حائری طبسی، الگویی مناسب برای طلاب جوان و روحانیون می باشد.

لازم به ذکر است که مرحوم آیت الله سیدمحمد علی حائری طبسی در سال ۱۳۲۵ هجری قمری در خانواده علم و فقاهت در کربلای معلی متولد شد و پدر بزرگوارشان مرحوم آیت الله سید محمد رضا حائری طبسی از علمای کربلا و امام جماعت حرم حضرت سیدالشهداء(ع) بود.

مرحوم آیت الله حائری طبسی بعد از سالها تحصیل و تدریس در حوزه علمیه کربلا بعلت مبارزه با رژیم بعث عراق پس از زندان و شکنجه به ایران تبعید شد.

ایشان بعداز انقلاب بمدت ۸ سال امامت جمعه شهرستان طبس را عهده دار بودند و سپس به قم بازگشتند و به تدریس دروس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم و اقامه نماز جماعت در مسجد مقدس جمکران و تربیت عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) مشغول بودند.

سرانجام این عالم ربانی در ۱۵جمادی الثانی۱۴۲۴هجری قمری دارفانی را وداع گفت و در قبرستان شیخان قم به خاک سپرده شد.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjime8.uqevmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما