شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 21673

قم میزبان مسابقات ژیمناستیک کشور می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت ژیمناستیک استان قم گفت: قم در سال ۹۳ میزبان یکی از مسابقات ژیمناستیک قهرمان کشور می‌شود.
قم میزبان مسابقات ژیمناستیک کشور می‌شود
به گزارش قم نیوز، رضا ملکی درباره پیشرفت‌های اخیر رشته ژیمناستیک در قم اظهار کرد:بیش از ۳۰ سال بود که ژیمناستیک قم رنگ مدال را ندیده بود اما خوشبختانه با لطف خدا، تلاش‌هایی که در چند سال اخیر برای رشد ژیمناستیک انجام دادیم به بار نشست و ثمره آن قدرت نمایی ژیمناستیک قم در سطح کشوری در بخش بانوان و کسب نخستین مدال تاریخ ژیمناستیک قم در بخش مردان بود.

وی گفت: راه اندازی خانه ژیمناستیک یک اقدام موثر برای افزایش بخت مدال اوری ژیمناستیک قم بود و سرانجام توانستیم در مسابقات ژیمناستیک بانوان کشور ۱۱ مدال رنگارنگ شامل ۲ طلا، ۵ نقره و ۴ برنز برای جامعه ورزش قم به ارمغان و مقام دوم تیمی بانوان کشور را به دست آوریم.

رئیس هیئت ژیمناستیک قم افزود: سال گذشته با آزاده نقدی مربی تیم ملی ژیمناستیک جوانان دختر کشور قراردادی بستیم و مقرر شد ایشان در هفته ۲ جلسه برای آموزش مربیان قمی به قم سفر کنند و حضور این مربی و به روز رسانی دانش مربیان قمی نقش مهمی در تحول عمیق ژیمناستیک قم در بخش بانوان داشت ضمن اینکه نباید از زحمات زهرا صادقیان سرمربی تیم بانوان قم و نایت رئیس بانوان هیئت ژیمناستیک هم به سادگی گذر کرد.

ملکی بیان کرد: ژیمناستیک قم در بخش آقایان هم در مسیری صعودی قرار دارد چنان که محمدهادی وشنوه ژیمناستیک کار نوجوانان قمی در مسابقات قهرمانی کشور با کسب مدال نقره پس از ۳۲ سال نخستین مدال تاریخ ژیمناستیک قم را به دست آورد و البته در این بخش هم حضور حسین طاهرخانی مربی برجسته ژیمناستیک کشور در قم و استفاده از آموزش و تجربیات وی، شرایط را برای مدال آوری و موفقیت ورزشکاران قمی مهیا کرد.

وی تصریح کرد: مدال آوری در ژیمناستیک آقایان به نسب ژیمناستیک بانوان کار به مراتب دشوارتری است زیرا ژیمناستیک آقایان در ۶ وسیله و ژیمناستیک بانوان در ۴ وسیله انجام می‌شود و به طور کلی کار ورزشکاران این رشته برای تخصص پیدا کردن در تمامی وسیله‌های تخصصی و در ‌‌نهایت کسب مدال در سطح کشوری کاری بسیار دشوار و سنگین است.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان قم عنوان کرد: هیئت ژیمناستیک قم در سال‌های گذشته از حداقل منابع دولتی استفاده کرده است و بدیهی است اگر بودجه خوبی به این رشته ورزشی تزریق شود می‌تواند به یکی از قدرت‌های بر‌تر ژیمناستیک کشور تبدیل شود.

ملکی خاطرنشان کرد: در سال جدید تمرکزمان را بر افزایش سطح دانش فنی مربیان قمی با استفاده از استادان و مربیان مطرح کشور قرار داده‌ایم ضمن اینکه تصمیم داریم میزبانی مسابقات ژیمناستیک کشور را بر عهده بگیریم و بدون شک این اقدامات ژیمناستیک قم را توسعه داده و فضا را برای قهرمان پروری آماده می‌کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcipqar.t1azy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما