دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : 21807

مسئولان قرآن را نصب العین امور قرار دهند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله علوی گرگانی گفت: مسئولین به ویژه کارکنان نیروی انتظامی باید قرآن را نصب العین خود قرار داده و کارهای خود را براساس آن پیش ببرند.
مسئولان قرآن را نصب العین امور قرار دهند
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با نیروهای بخش‌های مختلف نیروی انتظامی استان قم اظهار داشت: زمانی آیات و روایات بر روی افراد تاثیرگذار است که با جان و دل در جلسه حضور داشته باشند.

وی ضمن اشاره به اینکه افرادی در طول تاریخ با یک کلمه متحول شده‌اند گفت: در زمان امام صادق(ع) شخصی به نام «فضیل بن عیاض» زندگی می‌کرد، وی رئیس راهزنان در آن دوران بود و شرارت وی به حدی رسید که کاروانیان از ترس فضیل مسیر خود به کوفه را تغییر می دادند.

این مرجع تقلید ابراز داشت: اما همین فرد به هنگام بالا رفتن از دیوار خانه مردم با شنیدن نوای خوش قرآن متاثر شد و مسیر زندگی خود را تغییر داد تا حدی که امام به او بهشت را مژده می‌دهد.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه افزود: در راستای همین موضوع پیامبر اکرم(ص) بر خواندن قرآن با نوای خوش تاکید داشتند و زمانی‌که دلیل این موضوع را از پیامبر جویا شدند،‌ فرمودند «نوای خوش در خواندن قرآن انسان‌ها را متاثر می‌کند».

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر حق به دل نشیند انسان را متحول می‌کند اما اگر حرفی حق هم باشد ولی آن را فقط با گوش بشنویم حتی هزار بار بیان شود هیچ تاثیری بر انسان نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: در روایات آمده است اگر موعظه از دل برآمده و با محبت بیان شود به دل خواهد نشست ولی اگر از زبان برآید از گوش بیشتر تجاوز نمی‌کند.

آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: مسئولین به ویژه کارکنان نیروی انتظامی باید قرآن را نصب العین خود قرار داده و کارهای خود را براساس آن پیش ببرند.

این مرجع تقلید ضمن اشاره به حدیث دیگری از پیامبر اکرم(ص) گفت: در دین اسلام سه همسایه وجود دارد، همسایه‌ای که سه حق به گردن انسان دارد،‌ همسایه‌ای که دو حق برگردن ما دارد و در آخر همسایه‌ای که یک حق بر گردن همسایه خود دارد.

وی در پایان اضافه کرد: همسایه‌ای سه حق بر گردن ما دارد که فامیل، مسلمان و همسایه است؛ همسایه‌ای دو حق دارد که فامیل نباشد و در آخر همسایه‌ای که نه فامیل است و نه مسلمان یک حق بر گردن همسایه مسلمان خود دارد به دلیل اینکه فقط همسایه اوست.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchq6ni.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما