يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : 28248
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

میراث علم ترس از خداوند است

قم نيوز : قم نیوز : یکی از مراجع تقلید گفت: میراث علم ترس از خداوند است، بنابراین اگر فردی که علم دارد اما مرتکب گناه می‌شود، بی‌شک عالم نیست.
میراث علم ترس از خداوند است
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با طلاب استان فارس با اشاره به اینکه روحانیون باید تقوا پیشه کنند اظهار کرد: اگر روحانیون تقوای الهی را پیشه کنند به طور قطع در جامعه مثمرثمر خواهند بود.
 
وی افزود: متاسفانه امروزه بسیاری از افراد وقت خود را بیهوده هدر می‌دهند که اگر فردی وقت خود را هدر ندهد به جایگاه بالایی در جامعه خواهد رسید و می‌تواند در جامعه مفید واقع شود.
 
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه خداوند در رحمت خود را به روی همه انسان‌ها گشوده است گفت: در رحمت علمی پروردگار به روی همه انسان‌ها باز است و همه انسان‌ها می‌توانند از این رحمت الهی بهره‌مند شوند.
 
آیت‌الله علوی‌گرگانی تصریح کرد: اگر روحانی تقوا الهی را از دست بدهد به طور قطع علم او حجت علیه او می‌شود و همین امر سبب جهنمی شدن وی خواهد شد و از سوی دیگر علم زمانی می‌تواند نافع باشد که فرد تقوا نیز داشته باشد.
 
وی عنوان کرد: میراث علم ترس از خداوند است و اگر فردی که علم دارد اما مرتکب گناه می‌شود بی‌شک عالم نیست، علمی که فرد را نجات ندهد و به او معرفت نرساند نمی تواند علم باشد.
 
استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: مرحله نخست علم شناخت خداوند و نتیجه علم رسیدن به معبود حقیقی است؛ خداوند هیچگاه برای بندگانش بد نمی‌خواهد و این در حالی است که گناه برای انسان‌ها است و برای خداوند نیست و تنها فعالیت‌ها و اعمال شایسته و نیک برای خداوند است.
 
آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به اینکه کسی که اعمال شایسته داشته باشد مومن است گفت: انسان‌ها می‌توانند به تمام خواسته‌های خود دست پیدا کنند و هرچه را که از خداوند طلب کند، خداوند به او می‌بخشد، اگر انسان‌ها اعمال شایسته داشته باشند، خداوند آنها را راهی بهشت می‌کند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcdjx0x.yt0jo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما