پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 21989

کمانداران قم صاحب سالن تمرین ثابت می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: دبیر هیئت تیراندازی با کمان استان قم گفت: کمانداران قم از اوایل اردیبهشت ماه صاحب سالن تمرین ثابت می‌شوند.
کمانداران قم صاحب سالن تمرین ثابت می‌شوند
به گزارش قم نیوز، احمد فتحی درباره وضعیت فعلی رشته تیراندازی با کمان در قم اظهار کرد: خوشبختانه این رشته در قم رشد بسیار خوبی داشته است و سال گذشته نیز با برنامه‌های مشترکی که با سازمان فرهنگی ورزش شهرداری قم داشتیم تلاش کردیم این رشته را بیشتر به مردم بشناسانیم.

وی افزود: رشته تیر و کمان همواره از مشکل فضای تمرینی رنج می‌برده اما خوشبختانه با هماهنگی فدارسیون تیراندازی با کمان و اداره کل ورزش و جوانان استان قم قرار است سالن تمرینی ثابت برای رشته تیراندازی با کمان از اوایل اردیبهشت ماه در اختیار کمانداران قمی قرار گیرد.

دبیر هیئت تیراندازی با کمان استان قم بیان کرد: در حال حاضر بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته تیراندازی با کمان در قم وجود دارند که بین ۲۰ تا ۲۵ نفر از این تعداد به شکل پیشرفته، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای مشغول به فعالیت هستند و ترکیب تیم‌های اعزامی قم به مسابقات کشوری را تشکیل می‌دهند.

فتحی ابراز کرد: رشته تیراندازی با کمان در بین بانوان قمی چندان شناخته شده نیست و در حال حاضر یک تیم ۱۲ نفره بانوان در قم داریم که به شکل تخصصی مشغول تمرین هستند اما این تعداد باید افزایش پیدا کند و رشته تیراندازی با کمان باید به خانواده‌ها شناسانده شود.

وی گران بودن رشته تیراندازی با کمان را مانعی در فعالیت تخصصی و حرفه‌ای ورزشکاران این رشته دانست و تصریح کرد: یک کمان با برند فرمولا در بازار حدود ۱۶ میلیون تومان قیمت دارد و قیمت پک تیر‌های حرفه‌ای مدل X۱۵ حدود یک و نیم میلیون تومان است و همین امر سبب می‌شود فعالیت تخصصی در این رشته پر هزینه باشد اما خوشبختانه تمهیداتی اندیشیده شده تا وسایل این رشته در کشورمان تولید شود و هزینه‌های این رشته را به طرز محسوسی کاهش دهد.

دبیر هیئت تیراندازی با کمان استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به حل مشکل فضای تمرینی کمانداران، امسال می‌توانیم بر روی رده‌های سنی پایه سرمایه گذاری کنیم و تعداد زیادی از علاقمندان به این رشته را در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان تحت پوشش هیئت تیراندازی با کمان قرار دهیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdci33ar.t1azv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما