يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : 22149

اعضای شورای شهر قم، مراقب خط‌ فکرهای انحرافی باشند

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: یک خط فکر انحرافی حضور اعضای شورای اسلامی شهر قم در میان مردم را چه به صورت آگاهانه و یا غیر آگاهانه، تبلیغ و بهره برداری‌ سیاسی و تعبیر و تفسیر می کند و مانع رابطه مستقیم مردم و اعضای شورا می شود.
اعضای شورای شهر قم، مراقب خط‌ فکرهای انحرافی باشند
به گزارش قم نیوز، نعمت‌الله عواطف رستمی صبح امروز در شصت و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار می‌شود با اشاره به دغدغه‌های رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: در پنجاه و هشتیمن جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم بر ضرورت نظم و صرف وقت بیشتر در تصمیمات شورا تاکید شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: در شش ماه گذشته شورای اسلامی شهر قم روزهای پر تلاش را سپری کرده است که این این روز‌ها سبب بررسی طرح کلی پنج ساله شهردار، بررسی بودجه سال ۹۳ که با تشکیل کمیسیون تلفیق منجر شد که در این میان اعضای شورای اسلامی شهر قم به وظایفی که داشتند نیز در این مدت پرداختند.

وی با اشاره اینکه در روزهای اخیر شاهد کندی روند تغییرات در شورای اسلامی شهر قم هستیم عنوان کرد: حرکت پر شتابی که در روزهای نخست شاهد آن بوده‌ایم رو به کندی است و شاید برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم با این نوع سخن بنده موافق نباشند که باید بگویم یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری این بود که اعضای شورای اسلامی با مردم به طور دائم در ارتباط باشند و با حضور در جمع مردم از مشکلات آنان اطلاع پیدا کنند زیرا که این یکی از وظایف اعضای شورای اسلامی شهر است.

عواطف رستمی خاطر نشان کرد: یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر قم حضور دائمی اعضای شورای اسلامی شهر در شهرداری‌های مناطق هشت گانه بود که با گذشت شش ماه از تصویب این مصوبه تاکنون جلسه‌ای از سوی هئیت رئیسه برای بررسی نتایج حاصل از حضور اعضای شورای اسلامی شهر در این شهرداری‌ها نبوده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به حل مشکلات مردم عنوان کرد: برگزاری این جلسه سبب آگاهی از رضایتمندی شهروندان و کمک به مشکلات شهروندان قمی می‌شد و سبب برنامه ریزی برای تدوام حضور اعضای شورای اسلامی شهر قم در شهرداری‌های هشت گانه می‌بود که متاسفانه تا به امروز این جلسه تشکیل نشده است.

وی تصریح کرد: حضور اعضای شورای اسلامی شهر قم در مساجد از دیگر مصوبات شورای اسلامی شهر قم بوده است که شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر قم ملزم به حضور در مساجد بودند که با اجرائی شدن آن اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران از مشکلات شهروندان آگاهی کسب می‌کردند و انتظارات و توقعات مردم را می‌توانستند رفع کنند.

عواطف رستمی با اشاره به درخواست‌های مردم از نمایندگان و وکلای خود در شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر قم باید پاسخی شفاف و کامل برای اجرائی نشدن اینگونه مصوبات باید ارائه کند و این در حالی است که احساس می‌شود یک خط فکر انحرافی حضور اعضای شورای اسلامی شهر قم در بیت مردم را چه به صورت آگاهانه و یا غیر آگاهانه تبلیغ و در حال بهره برداری‌های سیاسی و تعبیر و تفسیرهای می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: به عنوان عضوی از شورای اسلامی شهر قم وظیفه داریم تا به عنوان اعضای اصولگرا توجه‌ای سخنان انحرافی نداشته باشیم و از این سخنان ترسی به دل راه ندهیم و از همین رو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر قم هر چه سریع‌تر باید موانع پیش روی اینگونه مصوبات را رفع کنند.

وی با اشاره به حضور اعضای شورای اسلامی شهر قم در مراکز فرهنگی و دانشگاهی عنوان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر قم باید به صورت دست جمعی و به طور مستمر از مراکز فرهنگی، دانشگاهی، اداری، درمانی و حتی سازمان‌های دولتی و حکومتی به طور عام و سازمان‌های وابسته به شهرداری به طور خاص صورت پذیرد.

عواطف رستمی خاطر نشان کرد: از جمله وظایف اعضای شورای اسلامی شهر قم نظارت بر مسائل فرهنگی، اجتماعی و رفاهی مردم است که با نشستن روی صندلی‌های جلسات شورا و کمیسیون‌های تخصصی این امر محقق نمی‌شود و از همین رو هیئت رئیسه باید با توجه به تجربه‌های که دارد امسال با حرکت پر شتاب و جهادی برای سال‌های آینده برنامه ریزی کند و با تقسیم کار و محول کردن وظایف به اعضای شورای اسلامی شهر آن‌ها را جهت شناسایی نیاز‌ها، خواسته‌ها و آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و رفاهی با تشکیل کارگروه‌های تخصصی که شامل نخبگان و صاحب نظران می‌شود گام‌های موثری در جهت پیشرفت شهر بردارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر قم اتاق فکری از منتخبان مردم است عنوان کرد: در این راستا نباید صاحبان فکر، علم و برنامه در جلسات علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم ورود پیدا نکنند زیرا که براساس سخنان مقام معظم رهبری باید در اداره شهر از روش‌های علمی و محققان برجسته دانشگاه‌ها استفاده شود.

وی تصریح کرد: اعتراض دیگر من به محدود و کم رنگ شدن جایگاه قانونی شورای اسلامی شهر است که در شهرهای دیگر از جمله اصفهان واژه‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری بر اساس یک توالی مقدم و موخر در بنر‌ها و تابلوهای شهرداری قرار داشت که چنین چینشی بیانگر یک نوع رابطه فرا دستی و فرو دستی از نظر اداری است.

عواطف رستمی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر ریشه شهرداری است عنوان کرد: شورای اسلامی شهر شهردار را تقویت می‌کند و چون سربازی است که او را به وسط میدان فرستاده‌اند و از همین رو باید پشت جبهه او را به طور کامل حمایت کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchwzni.23nikdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما