دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : 22168

تأسی به فرهنگ فاطمی و علوی راه سعادت بشر است

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم گفت: شیاطین مجسم برای این با فاطمه زهرا (س) مخالف بودند که می‌دانستند فاطمه زهرا (س) واسطه فیض خداست و تأسی به فرهنگ فاطمی و علوی راه سعادت بشر است.
تأسی به فرهنگ فاطمی و علوی راه سعادت بشر است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) الگویی برای همه خلقت تا ابدیت است، اظهار کرد: وجود نازنین این فرشته آسمانی که خداوند به عنوان حجت خود بر همه خلائق وجود او را خلق کرد و حضرتش با دوخلقت نوری قبل از خلق آدم وانبیا و خلقت عنصری بعد از پیامبر اکرم به عنوان ارمغانی جاودان به بشریت عطا کرد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با بیان اینکه رفتار و کردار حضرت زهرا (س) مبتنی بر فطرت و دانش الهی است، افزود: هر چند قاطبه بشریت از فرهنگ فاطمی فاصله بگیرند در بیایان تحیر سرگردان می شوند.

وی با تاکید براینکه امتی به سعادت می رسد که خود را به اوصاف ممتاز زهرای مرضیه (س) این حلقه وصل نبوت نزدیک کند، تصریح کرد: مهربانی حضرت به شوهرش، توجه به تربیت فرزندان و مدارا با همسایگان، کرنش در سجاده عبادت، معاشقه با آیات قرآن، محبت به خانواده، مواظبت از کینه توزی اختلاف و فتنه، بصیرت و وقت شناسی، توجه به مقتضیات زمان و مکان، خضوع در میدان جهاد، علاقه به پدر و مادر، حفظ حریم خانواده، قناعت در زندگی، این ها اوصاف نافتح شدنی نیست.

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) به عنوان الگوی تمام عیار هستند، خاطرنشان کرد: زهرا (س) با عمل و گفتار الگوی تام و کاملی هستند و آنچه امروز اجازه نمی دهد ما از انواز تابناک فاطمی بهره مند شویم شیطان و پیروی از هوای نفس است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با بیان اینکه شیاطین مجسم برای این با فاطمه زهرا (س) مخالف بودند که می‌دانستند فاطمه زهرا () واسطه فیض خداست، گفت: پیروان شیطان کسانی هستند که با فرهنگ فاطمی و علوی بیگانه اند شخصیتی که جبرئیل در محراب او زانو می زده، مولودی که محبوب ترین بنده خدا و خاتم انبیا (ص) به وجود او مباهات می کند و نوزادی که مادرش خدیجه(س) در موقع حمل او با او سخن می گوید شخصیتی برتر، خدایی و انسانی کامل و الگو است.

وی با تاکید براینکه ماموریت حضرت زهرا(س) تبیین احکام اسلام و پرورش قلوب مستعد به سعادت و اجرای فرمان الهی بود، خاطر نشان کرد: امروز هر زن و مرد مسلمان وظیفه دارد تا زوایای زندگی فاطمه (س) را قبل از گفتار با عمل اجرا نماید تا با تبعیت عملی پیوند مکتبی خویش را به زلال آل محمد (ص) منتصب کند.

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به اینکه زهرا(س) آیه کتاب آفرینش است که بدون طهارت قابل درک نیست، اظهار کرد: قدر فاطمه مطابق سوره لیله القدر است که اتمام لحظات و تمام اعصار حیات و ابدیت حامل تزریق فاطمه زهرا(س) به قلوب مستعد است.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcivzar.t1arq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما