دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 22204

فاز چهارم بیمارستان امام رضا (ع) افتتاح می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم از روند رو به رشد تکمیل‌سازی بیمارستان امام رضا (ع) خبر داد و گفت: فاز چهارم این بیمارستان در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
فاز چهارم بیمارستان امام رضا (ع) افتتاح می‌شود
به گزارش قم نیوز، داود علیمحمدی ظهر امروز در نشست خبری که در مرکز مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم برگزار شد ضمن تبیین عملکرد یکسال گذشته این مرکز اظهار کرد: از دوسال گذشته وارد کردن بیمارستان امام رضا (ع) به چرخه سلامت در دستور کار قرار گرفت و در این راستا حرکت نرم و آهسته شروع شد.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در استان‌ها به دو قسمت درمان و بیمه تقسیم می‌شوند، افزود: در استان‌ها درمان مستقیم و غیر مستقیم در دستور کار بیمه تامین اجتماعی قرار دارد که درمان غیر مستقیم بیمارستان‌های خصوصی، پزشکان و آزمایشگاه‌های طرف قرارداد را شامل می‌شوند که استان قم در این زمینه پیشرو بوده و از استان‌هایی است که توانسته است بودجه لازم را جلب کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم ادامه داد: در استان قم شرایطی فراهم آمده است که دسترسی به مراکز طرف قرار داد بیمه تامین اجتماعی دشوار نباشد و در درمان مستقیم نیز به صورتی عمل کنیم که بیمه‌شدگان در کلینیک‌ها رایگان مورد معالجه قرار بگیرند.

وی با اشاره به میزان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در قم بیان کرد: پیش از افتتاح بیمارستان امام رضا (ع) دو کلینیک و پلی‌کلینیک به ۷۸۰ هزار مراجعه کننده خدمات ارائه می‌کردند که این درمانگاه‌ها نمی‌توانست به صورت مطلوب پاسخگوی این حجم مراجعه کننده باشد.

علیمحمدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با ۷۹۸ مرکز درمانی شامل مطب‌های پزشکی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و ... قرار داد داریم که ۴۰ مرکز از این شمار به مراکز درمانی و بیمارستان‌های خیریه، خصوصی و دانشگاهی اختصاص دارد.

وی راه‌اندازی بیمارستان امام رضا (ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: از تیرماه سال گذشته بیمارستان امام رضا (ع) به صورت رسمی وارد چرخه درمان شد و آرام آرام شتاب گرفت و امسال نیز در تلاش هستیم در ارائه کیفیت و کمیت خدمات را افزایش دهیم.

به گفته این مقام مسئول، بیمارستان امام رضا (ع) که اکنون حدود ۱۰ ماه از افتتاح آن می‌گذرد به صوت مطلوب وارد چرخه درمان شده و جایگاه خود را در جامعه سلامت پیدا کرده است به گونه‌ای که تا پایان اسفند ماه سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار مراجعه کننده را ویزیت کرده است و ۳هزار و ۵۰۰ نفر نیز در این بیمارستان بستری شدند که اکنون این شمار به بیش از ۴ هزار نفر رسیده است.

علیمحمدی همچنین از ۶۰۰ زایمان موفقیت‌آمیز تا پایان اسفند ماه سال گذشته در این بیمارستان خبر داد و تصریح کرد: این شمار تا روز گذشته به ۸۰۰ زایمان رسید و به صورت میانگین در این بیمارستان روزانه هشت زایمان صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: سال گذشته افتتاح فاز یک این بیمارستان آغاز شد و اکنون فاز ۳ این بیمارستان نیز فعال شده و ۳ اتاق عمل در حال فعالیت هستند که با تکمیل دو اتاق عمل دیگر فاز ۴ این بیمارستان امسال افتتاح می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم اضافه کرد: این بیمارستان در همه روزها پزشک جراح دارد که این مهم با یاری دانشگاه علوم پزشکی استان قم محقق شده است.

علیمحمدی بیمارستان امام رضا (ع) را استرات‍ژیک‌ترین بیمارستان استان دانست و گفت: برای دسترسی آسان به این بیمارستان تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و براساس وعده‌های داده شده قرار است شهرداری راهی از کنار منطقه پردیسان به سمت بیمارستان امام رضا (ع) احداث کند تا مشکلات دسترسی به بیمارستان برطرف شود و همچنین مسیری از بلوار زائر تا بیمارستان ایجاد شود که این مسیر در حال ساخت است و ۳ کیلومتر تا پایان آن باقی مانده است که امیدواریم در سال جاری این پروژه نیز به پایان برسد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjx8e8.uqe8yzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما