شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : 2223
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

ورزش قم با اتکاء به جوانان مستعد بومی خودکفا شده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: با حمایت و دلگرمی مسئولان و تلاش فراوان ورزش قم با تکیه بر استعداد نیروهای بومی به خودکفایی قابل توجهی در ورزش قهرمانی رسیده است.
ورزش قم با اتکاء به جوانان مستعد بومی خودکفا شده است
به گزارش قم نیوز، عباس جهان‌بینی جمعه شب در جمع کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: امروز شاهد هستیم اکثر تیم‌های ورزشی قم در مسابقات لیگ‌های معتبر کشور با ترکیبی از نیروهای بومی به مصاف حریفان می‌روند که این یک اتفاق مهم و مثبت در ورزش قم است.

وی ادامه داد: با حمایت و دلگرمی مسئولان استان و تلاش فراوانی که در اداره کل ورزش و جوانان در سال‌های اخیر صورت گرفته است، هدف ما این بوده که تیم‌های ورزشی قم در لیگ‌های کشور با تکیه بر توان و استعداد ورزشکاران بومی به مصاف حریفان برود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: خوشبختانه این مهم در یکی دو سال اخیر به وقوع پیوسته است و تیم‌های والیبال، هندبال، کشتی، کاراته، فوتسال، بسکتبال و تیم‌های پایه فوتبال باشگاه صبا همگی با ترکیبی از بازیکنان و ورزشکاران مستعد قم در لیگ‌های کشور شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: این مهم‌ترین دستاوردی است که می‌تواند موجب رونق و توفیقات ورزش استان قم شود، چرا که امروز به نوعی شاهد خودکفایی ورزش قم در تغذیه و تامین نیروهای مورد نیاز تیم‌های ورزشی استان در لیگ‌های کشور هستیم.

جهان‌بینی اضافه کرد: در سال جاری با وجود برخی محدودیت‌ها که با آن مواجه بوده‌ایم، خوشبختانه ورزشکاران قمی حضور قابل توجهی در تیم‌های ملی و مسابقات لیگ و قهرمانی کشور داشته و عناوین و افتخارات بسیار خوبی کسب کرده‌اند.

وی ادامه داد: اینکه تیم‌های ورزشی استان قم در رشته‌هایی مانند والیبال، بسکتبال، فوتسال و فوتبال با تکیه بر توانایی نیروهای بومی در لیگ‌های کشور شرکت می‌کنند، در واقع یکی از استراتژی‌های مهم ورزش قم در سال‌های اخیر بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تاکید کرد: هدف ما این است که در تمام رشته‌ها و تیم‌های رده‌های سنی مختلف به جوانان شایسته قمی بها بدهیم و کمتر از نیروهای غیر بومی استفاده کنیم زیرا قم سرشار از استعدادهای غنی ورزش است که شناسایی و جذب آنها و پرورش اصولی و صحیح آنها موفقیت ورزش قم در بخش قهرمانی را به دنبال خواهد داشت.

وی یکی از مشکلات ورزش قم را محدودیت‌های مالی عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از رشته‌های ورزش برای حضور در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور وابسته به اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان هستند در حالی که واقعا از نظر مالی محدودیت‌های فراوانی داریم و نیاز به حضور جدی بخش خصوصی در ورزش است.

جهان‌بینی در ادامه از تلاش برای تنظیم سند راهبردی ورزش قم خبر داد و خطاب به کارکنان اداره کل ورزش و جوانان تصریح کرد: با توجه به شاخص‌های جدید عمومی و اختصاصی که مبنای ارزیابی این اداره کل محسوب می‌شوند، لازم است با جدیت، قوت، همدلی و کوشش جمعی سعی کنیم اهداف اداره کل را در مسیر پیشرفت ورزش قم محقق کنیم.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.unuk49nue5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما

A R
با تشکر از مدیر کل اسبق ورزش قم استاد بزرگوار مهندس نیکخو