سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : 22243

توزیع 213 میلیون دز واکسیناسیون طیور در مرغداری‌های قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: 213 میلیون دز انواع واکسن طیور در مرغداری‌های استان برای واکسینه کردن طیور در سال گذشته استفاده شد.
توزیع 213 میلیون دز واکسیناسیون طیور در مرغداری‌های قم
به گزارش قم نیوز، مهدی رفیعی با اشاره به اقدامات دامپزشکی استان قم در راستای پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین دام و انسان گفت: ۴ هزار قلاده سگ در سال ۹۲ واکسیناسیون شدند که به نسبت سال ۹۱، ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی همچنین اضافه کرد: آزمایش بیش از ۲۹ هزار دام، واکسیناسیون بورسلوز در دام‌ها، واکسیناسیون ۶۱۲ هزار راس گاو و ۸۷۵ هزار راس گوسفند از اقدامات دیگر سازمان در سال گذشته بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم اظهار داشت: ۲۱۳ میلیون دز انواع واکسن طیور در مرغداری‌های استان برای واکسینه کردن طیور در سال گذشته استفاده شد که از این میزان ۳۴ میلیون دز واکسن توسط پرسنل دامپزشکی در بخش خصوصی انجام شد.

رفیعی از انجام ۳۰ هزار بازدید از اماکن عرضه‌ تولید گوشت خام و صنایع وابسته به آن در سال ۹۲ خبر داد و گفت: در مجموع این اقدامات ۹۱ تن مواد گوشتی فاسد توقیف شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه طیور در سال گذشته در مرغداری‌های استان کشتار شدند که به نسبت سال ۹۱، ۱۵ درصد رشد کشتار طیور داشتیم که البته از این بین ۳۷ هزار قطعه مرغ در کشتارگاه‌های مرغ به دلیل غیربهداشتی یا فاسد بودن ضبط و توقیف شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم در ادامه افزود: در کشتارگاه‌های دام ۴۷۰ هزار راس گوسفند و ۱۰ هزار و ۷۰۰ راس گاو و گوساله کشتار شدند که مجموعا ۱۲۶ هزار تن گوشت تولید شده و با توجه به نظارت‌های صورت گرفته دامپزشکی ۱۱۵ هزار تن گوشت فاسد در خط کشتار شناسایی و ضبط شدند.

رفیعی گفت: در تمام کشتارگاه‌های طیور و دام ناظر شرعی بر کشتار دام نظارت داشته و تمام عوامل کشتار دارای کارت ویژه کشتار هستند تا تمام ضوابط شرعی در کشتارگاه‌ها رعایت شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قم از راه‌اندازی قرنطینه سیار دامپزشکی در سال گذشته خبر داد و گفت: راه‌اندازی این واحد نقش مهمی در شناسایی واحدهای غیرمجاز داشته است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc1iqi.2bqi08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما