شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : 22431

252 نخبه در قم شناسایی شده است

قم نيوز : قم نیوز:‌رئیس بنیاد نخبگان استان قم تصریح کرد: بیش از 13 هزار نخبه در ایران شناسایی شده است که از این تعداد 252 نفر را نخبگان قمی تشکیل می دهند.
252 نخبه در قم شناسایی شده است
به گزارش  قم نیوز، حسین اخوان روز شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت چهارمین سالگرد تشکیل بنیاد در قم، پیرامون اهداف بنیاد نبخگان افزود: شناسایی،جذب،حمایت و هدایت نخبگان و استعدادهای برتر از جمله اهداف مهم بنیاد نخبگان در سطح کشور می باشد که در این زمینه در سطح استان اقدامات مهمی در این عرصه صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: اعطای تسهیلات ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریالی با عنوان اعتبار پژوهش و نوآوری کوهرنگ به هفت استان کشور به ۵۵ نفر از دستاوردهای مهم در سال گذشته است همچنین دو گارگروه توانمند سازی و پایش نخبگان در سال ۹۲ راه اندازی شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با بیان ضرورت تحقق منویات رهبر در سال ۹۳ عنوان کرد:رهبر معظم انقلاب شعاری بسیار استراتژیک یعنی فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و ‏مدیریت جهادی را برای سال جاری اعلام کردند که در این میان نخبگان تجلی حرکت در مسیر تحقق منویات رهبر می باشند

وی اظهار داشت:تجاری سازی اختراعات در دوره جدید مدیریت بنیاد نخبگان یکی از اهداف مهم است که در این زمینه ۶ جشنواره ویژه نخبگان در کشور برگزار شده است که در آن در جهت تجاری سازی ایده ها و اختراعات تلاش شد.

اخوان در تعریف جامعه نخبگان کشوری اظهار داشت:بر اساس تعریف آیین‌نامه احراز مصوب شورای عالی فرهنگی به ۹ ‏گروه شامل مخترعین، اساتید، دانش‌آموختگان، دانش‌آموزان، هنرمندان، طلاب و ‏نخبگان قرآنی‏ تقسیم شده‌اند.

وی تصریح کرد:راهکارهای مهمی در تشخیص نخبگان در کشور وجود دارد که با ارزیابی های دقیق در ارتباط با نهادهای نخبه پرور می توان در شناسایی نخبگان موفق بود.

اخوان در ادامه با اشاره به تعریف واژه نخبه گفت:نخبه طبق مصوبات و آئین نامه های شورای انقلاب فرهنگی دارای تعریف مشخص و شاخص است تا نخبه بودن یک فرد محرز شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم افزود:در این میان نخبه به فردی برجسته و کارآمد و اثر گذار بر تولید علم، فناوری و هنر اطلاق می شود که کارآمدی اش محسوس باشد و هوش، نبوغ و کارآفرینی وی موجب رشد علمی در کشور شود.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb8ab5.rhb5fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما