پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : 2212
رئیس بنیاد نخبگان استان قم خبر داد:

ارسال 70 طرح از مخترعان قمی به دبیرخانه جشنواره کوهرنگ

قم نيوز : قم نیوز: رئیس بنیاد نخبگان استان قم از ارسال 70 طرح مخترعان قمی به دبیرخانه جشنواره کوهرنگ خبر داد.
ارسال 70 طرح از مخترعان قمی به دبیرخانه جشنواره کوهرنگ
به گزارش قم نیوز، حسین اخوان امروز با اشاره به هفتمین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: ایجاد شور و نشاط علمی در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، قم و مرکزی و تقدیر از مخترعان برتر و انتخاب اختراعات مشمول دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی تسهیل در تجاری‌سازی اختراعات با توجه به ظرفیت‌های صنعتی در استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری، قم و مرکزی و ترویج فرهنگ اختراع و ابتکار و تجلی روحیه خودباوری را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم عنوان کرد: با توجه به سیاست بنیاد ملی نخبگان در برگزاری جشنواره اختراعات به صورت منطقه‌ای، استان‌های کشور به هشت منطقه تفکیک شده‌اند و استان‌های اصفهان، چهار و محال و بختیاری، قم و مرکزی به عنوان منطقه پنج کشور در نظر گرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: بر این اساس هر منطقه بر اساس برنامه زمان‌بندی ابلاغ شده متولی برگزاری جشنواره منطقه‌ای اختراعات در یکی از استان‌های منطقه مربوط است.

اخوان بیان کرد: استان اصفهان از سوی کمیته برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی جشنواره‌های منطقه‌ای بنیاد ملی نخبگان به عنوان مرکز منطقه‌ای و برگزارکننده این دوره از جشنواره منطقه‌ای اختراعات انتخاب و در آذر سال جاری میزبان مخترعان استان‌های تعیین شده است.

وی با اشاره به شرایط پذیرش در جشنواره منطقه‌ای اختراعات گفت: اختراعات باید دارای گواهی ثبت اختراع از داخل کشور بوده و طی پنج سال منتهی به زمان برگزاری جشنواره در اداره ثبت اختراع و مالکیت صنعتی ایران به ثبت حقوقی رسیده باشد.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم یادآور شد: اختراعاتی که در جشنواره گذشته بنیاد ملی نخبگان یا سامانه ارزیابی علمی اختراعات تایید یا مردود شده‌اند و همچنین اختراعات و طرح‌های برگزیده کشوری که در جشنواره‌های مورد تایید مقام کسب کرده‌اند در این جشنواره پذیرش نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره اختراعات و ابتکارات ۲۳ تا ۲۵ آذر سال جاری در شهر اصفهان برگزار می‌شود و مخترعان استان‌های قم، اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری در این جشنواره با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

اخوان از ارسال ۷۰ طرح از سوی مخترعان استان قم به جشنواره کوهرنگ خبر داد و افزود: مخترعان طرح‌های خود را در زمینه مکانیک، ساختمان، تاسیسات، الکترونیک، کامپیوتر و کشاورزی به دبیرخانه ارسال کردند و اکنون در حال داوری آثار هستیم.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.zarct1arrbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما