پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 22612

2700 عنوان کتاب در مورد حج منتشر شده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پژوهشکده حج و زیارت گفت: پس از پیروزی انقلاب 2 هزار و 700 عنوان کتاب در مورد حج و زیارت منتشر شده است که نزدیک به 800 عنوان آن مربوط به پژوهشکده حج و زیارت است.
2700 عنوان کتاب در مورد حج منتشر شده است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی علیزاده‌موسوی پیش از ظهر امروز در همایش مسعای قلم اظهار کرد: امیدوارم که این همایش بتواند در توسعه و گسترش آثار مربوط به حج موثر باشد.

وی با بیان اینکه مسئله حج و زیارت در زندگی فردی و اجتماعی ما جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: ما نزدیک یک میلیون نفر حاجی و بیش از دو میلیون نفر زائر عتبات عالیات داریم و در نتیجه فعالیت‌های تحقیقی در این مورد بسیار مهم است که باید مورد توجه بگیرد.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب ۲ هزار و ۷۰۰ عنوان کتاب در مورد حج و زیارت منتشر شده است که نزدیک به ۸۰۰ عنوان آن مربوط به پژوهشکده حج و زیارت است.

وی با اشاره به موضوعاتی که در این همایش مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند،‌ بیان کرد: فقه و مناسک حج، عرفان و اخلاق، سفرنامه‌ها، تاریخ و جغرافی، سیاسی، اجتماعی، ادبی، هنری، تفسیری، حدیث، بهداشت، پزشکی حج و... موضوعاتی هستند که در این همایش مورد بررسی قرار گرفته‌اند ولی متأسفانه در حوزه سیاسی و اجتماعی کار کمی صورت گرفته است.

علیزاده‌موسوی با بیان اینکه در این همایش از ۱۷ نفر از برگزیدگان تجلیل می‌شود، گفت: حضرات آیات سبحانی، جوادی آملی، صافی گلپایگانی و ری‌شهری جزء برگزیدگان این همایش هستند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccieqi.2bqis8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما