شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : 22687

ربانی طلای پرش با نیزه کشور را بر گردن آویخت

قم نيوز : قم نیوز: محمدمحسن ربانی دو و میدانی کار قمی در مسابقات دو و میدانی آغاز فصل کشور طلای پرش با نیزه کشور را بر گردن آویخت
ربانی طلای پرش با نیزه کشور را بر گردن آویخت
به گزارش قم نیوز، مسابقات دوومیدانی آغاز فصل کشور با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران آغاز شد.

در این رقابت‌ها که با شرکت ورزشکاران المپیکی و آسیایی همراه بود، ۲۵۳ دوومیدانی کار از ۳۱ تیم از سراسر کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند که نماینده قم در پرش با نیزه صاحب گردن آویز طلا شد.

مسابقات دوومیدانی آغاز فصل نخستین مرحله ارزیابی ورزشکاران برای حضور در اردوی بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی است که در مواد ۱۰۰، ۲۰۰، ۴۰۰، ۸۰۰، ۱۵۰۰، پنج هزار، ۱۰ هزار، ۱۰ کیلومتر پیاده روی، ۴ در ۱۰۰، ۴ در ۴۰۰، ۱۱۰ با مانع، ۴۰۰ با مانع، سه هزار متر با مانع، دهگانه، پرش ارتفاع، پرش با نیزه، پرش طول، پرش سه گام، پرتاب دیسک، پرتاب نیزه، پرتاب وزنه و پرتاب چکش برگزار می‌شود.

محمد محسن ربانی قهرمان پرش با نیزه کشور از قم، در این مسابقات موفق شد با پرشی به ارتفاع ۵ متر و ۱۰ سانتی متر به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

پس از ربانی، محمد بنی آدم از تهران الف با ۴ متر و ۶۰ سانتی متر و امیر محمد صلح از فارس با ۴ متر و ۶۰ سانتی متر به مقام‌های دوم و سوم دست پیدا کردند.

محسن ربانی دارنده نخستین مدال طلای تاریخ دو و میدانی کشورمان در رقابت‌های رشته پرش با نیزه مسابقات قهرمانی مردان آسیا محسوب می‌شود و در سال ۲۰۰۷ توانسته است این عنوان ارزشمند را به دست بیاورد.

وی قهرمانی پرش با نیزه مسابقات ۲۰۰۷ اردن، مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا (۲۰۱۰)، کسب ۲ مدال (یک نقره و یک برنز) در بازیهای کشورهای اسلامی، کسب عنوان دومی بازیهای داخل سالن آسیا (۲۰۰۵)، دریافت مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا (۲۰۰۴) و عناوین مختلفی از این دست را در کارنامه ورزشی خود دارد و در حال حاضر یکی از بالا‌ترین شانس‌های ایران برای کسب مدال در بازیهایی آسیایی کره جنوبی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcefp8w.jh8wvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما